1

Onderwerp: Bisquittaart

Heb net een taart gebakken (5 eieren met suiker en cakemeel). Deed het anders altijd met bloem.  Nu heb ik hem gebakken en kwam heel goed omhoog. Meer dan anders. Helaas is deze weer gezakt (in de oven, in de laatste 20 minuten)tot aan het punt toen ik hem vulde. De rand staat er nog wel. Het is geen gezicht.
Heb ik iets fout gedaan? Wat moet ik doen om dit te voorkomen. Dat de taart weer inzakt.
Heb het nu gedaan met cakemeel, had niet anders meer, en omdat ik daar ook een recept van heb, en hierin staat dat je het ook met cakemeel kon doen. Beslag werd er luchtiger van. Zou hier dan ook misschien maizena doorheen moeten, zoals je dan bij het bloemmengsel doet?

Overigens hij smaakt wel erg lekker hoor! Toch maar gewoon opgegeten samen met de kinderen.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: Bisquittaart

bedoel je met cakemeel zelfrijzende bloem?
zou er nog boter bij gemoeten hebben?

3

kristien schreef:

bedoel je met cakemeel zelfrijzende bloem?
zou er nog boter bij gemoeten hebben?

Nee, gewoon cakemeel.
En er stond niet bij dat er boter in moest.
5 eieren
125 gr basterdsuiker
150 gr cakemeel
2 zakjes vanille suiker.

Bedankt voor de reaktie.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

4

Wat gek... ik bak ook wel eens zo (volgens dat recept)... en dat gaat altijd goed.
Nee wacht eens, het is een keer fout gegaan... toen had ik de oven opengedaan om even te spieken en pats, ingezakt!

Was dat het misschien????

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Koenie schreef:

Wat gek... ik bak ook wel eens zo (volgens dat recept)... en dat gaat altijd goed.
Nee wacht eens, het is een keer fout gegaan... toen had ik de oven opengedaan om even te spieken en pats, ingezakt!

Was dat het misschien????

Nee, dat had ik niet gedaan. Ga het vandaag gewoon nog 1 keer proberen anders blijft het bij bloem. Taart moet vanavond klaar zijn en moet nog beginnen.
Maar vind persoonlijk cakemel wel lekkerder.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl