1

Onderwerp: genache vulling

Dit genache  recept van het forum  heb ik een vraagje over .

Moet of kan ik dit mixen (Kitchenaid stand ?) tot een luchtige vulling  het lijkt mij anders nogal een zwaar iets  of is dat afteraden ?

Nu is mijn nickname wel steenbakkertje maar dat wil nog  niet zeggen dat het zo zwaar als steen in de maag moet liggen.   

Het lijkt me wel een goed  vullende vulling :D

Nog nooit gemaakt .

Ganache
Ingredi

Panasonic SD 253 Hawo Novum graanmolen /Graef 185 Cassic(snijmachine) een Kitchenaid en bak(brood)  meestal in de steenbakoven Rofco B20      Blog : steenbakkertje

2

Re: genache vulling

Het recept staat bij decoreren; en nou staat er bij de link wel " voor over (of tussen!) je taart", maar ik denk dat het meer geschikt is voor

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hoi Steenbakkertje,

Kan zeker hoor als vulling. Inderdaad is ganache opgeklopt iets luchtiger, maar het blijft machtig eten (Wel erg lekker :9 ) Een laagje gesmolten chocolade is trouwens ook heerlijk...

Ik raad je trouwens aan de ganache gewoon te maken door de chocola te smelten in de slagroom (zie het recept van Lara van tartacadabra punt nl, veeeeel eenvoudiger. Ik zet het wel ff hieronder).

Lara: Zelf gebruik ik dit recept om over de taart te gieten, je krijgt dan zo'n prachtig glimmende chique chocotaart! Maar je kunt het ook als vulling gebruiken, ik zal beide varianten hieronder geven. Als je ganache wilt maken met witte chocolade zijn de verhoudingen wat anders, je hebt dan meer chocola nodig.

300 gram pure chocolade (of melk/witte chocolade)
3 dl slagroom (in het geval je witte chocolade neemt, dan gebruik je 125 ml)

Hak de chocolade in kleine stukjes. Verhit in een steelpannetje de slagroom tot net aan de kook en roer er beetje voor beetje de chocoladestukjes doorheen. Je kunt het vuur gewoon uitzetten, de pan is warm genoeg om alles te laten smelten.

Als je het wilt gebruiken als vulling, laat je het eerst helemaal afkoelen en klop je het met de mixer op totdat het wat dikker en romiger eruit ziet.

Groetjes en succes!

Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

ja die zou ik ook gebruiken (die van Lara, die Jozien gepost heeft hierboven).
Als je het over je taart giet moet je het dus niet opkloppen.
Als je het ertussen wilt smeren kun je het gewoon, zodra het afgekoeld is, met de mixer kloppen en dan wordt het wel een stuk luchtiger.
LEKKERRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!! :P
Ik ben een echte ganache fan :D

Mijn website: Presentaart