Hoi Steenbakkertje,
Kan zeker hoor als vulling. Inderdaad is ganache opgeklopt iets luchtiger, maar het blijft machtig eten (Wel erg lekker ) Een laagje gesmolten chocolade is trouwens ook heerlijk...
Ik raad je trouwens aan de ganache gewoon te maken door de chocola te smelten in de slagroom (zie het recept van Lara van tartacadabra punt nl, veeeeel eenvoudiger. Ik zet het wel ff hieronder).
Lara: Zelf gebruik ik dit recept om over de taart te gieten, je krijgt dan zo'n prachtig glimmende chique chocotaart! Maar je kunt het ook als vulling gebruiken, ik zal beide varianten hieronder geven. Als je ganache wilt maken met witte chocolade zijn de verhoudingen wat anders, je hebt dan meer chocola nodig.
300 gram pure chocolade (of melk/witte chocolade)
3 dl slagroom (in het geval je witte chocolade neemt, dan gebruik je 125 ml)
Hak de chocolade in kleine stukjes. Verhit in een steelpannetje de slagroom tot net aan de kook en roer er beetje voor beetje de chocoladestukjes doorheen. Je kunt het vuur gewoon uitzetten, de pan is warm genoeg om alles te laten smelten.
Als je het wilt gebruiken als vulling, laat je het eerst helemaal afkoelen en klop je het met de mixer op totdat het wat dikker en romiger eruit ziet.
Groetjes en succes!
Jozien.
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!