OOO, maar daar heb ik wel een handig trukje voor hoor. Hier komt ie.
Bak twee vierkanten of rechthoeken.
Leg ze met de platte (goede)kant naar beneden en snijd met je taartsnijdereen plak van net iets minder dan 1 derde, bij beiden taarten dus even hoog.
Haal de onderste plakken er onder vandaan en herhaal dit bij de nog dikke stukken.
En nu weer de middenlaag eronder vandaan en nu nog een keer snijden zodat je bij beiden een hobbelig plakje eraf snijd, hou de laagste kapsel aan voor de juiste hoogte. De restjes weggooien. (of opeten. :shhh: )
Nu alles weer op elkaar en omkeren zodat je weer je mooie strakke bovenkant van de kaspel boven hebt.
(Is dit nog te volgen? )
Nu snijd je van 1 van de twee kapsels een rand van de zijkant weg, heel dun, alleen om het buitenkandje weg te halen.
Bij de tweede kapsel ook aan een kant, maar nu een cm of 2 tot 5 afsnijden. (net zoveel als de maat die je wilt bereiken toelaat natuurlijk.)
Nu wissel je bij beide taarten de middelste laag om, Bij de ene steekt dus de middelste uit en bij de ander heb je een inkeping. Dit kun je natuurlijk het beste meteen tegen elkaar doen, zodat er niets afbreekt, maar zo komt het even het duidenlijkst over in schrift.
Bij het vullen leg je nu de onderste lagen tegen elkaar, eventueel plakken met een beetje botercreme. Dan gewoon vullen en de volgende lagen erop, je ziet nu dat het verspringt, dat zorgt ervoor dat je geen echte rand ziet.
En zo verder, ook de bovenste laag dus verspringen.
Afstrijken en bekleden als gewend.
Het klinkt ingewikkeld, maar dat ligt aan mij hoor.
in de praktijk gaat het heel makkelijk en het werkt, kijk maar bij mijn puzzeltaarten met (ko)nijntje.