Onderwerp: Eerste poging poppetje boetseren..
Mijn eerste poppetje. Ik had geen idee hoe ik het moest doen, maar wilde het eerst zelf maar proberen. Dat bleek iets te optimistisch
Ik ben blij dat ik nog ruim een week heb om te oefenen, maar ik heb mn nicht (ze wil een voetbaltaart met poppetje) al gewaarschuwd dat het kan dat meer op een Hobbit lijkt dan op een voetballer
Ik heb gezocht op het forum, maar kan niet echt vinden hoe je nou een poppetje moet boetseren. Ook bij de sites bij FAQ kom ik geen poppetje tegen.
Ik hoop dus dat iemand een beetje de basis how to voor me heeft!
Hier vast een paar vragen:
Moet de fondant veel harder zijn met de versteviging erdoor? Bij mij was dat niet zo (arabische gom), ik kreeg steeds deuken als ik iets vastmaakte (en misvormde het hele poppetje als ik die weer glad wilde maken).
Moet je alles eerst precies in de goede vorm maken en dan vastmaken? En waarmee maak je het vast? Ik had het nu met water gedaan, maar dat plakte niet echt goed. Lukt het met lijm wel of moet je er sowieso een prikker door doen?
En hoe maak je het poppetje op de taart vast? Ik wil eigenlijk een staand poppetje, maar hij zakt steeds door zn knieen.. Ook een (paar) prikkers erdoor?
Nog even over de kleuren, ik heb een beetje een felle kleur geel en wil iets donkerder geel. Moet ik dan een nieuwe kleur kopen of er zwart bij doen? Ik had dat laatste gedaan, maar het werd geen mooie kleur.
Dezelfde vraag voor blauw, die verf is ook te licht, maar met zwart erbij werd het een beetje grijsblauw.
Kortom, ik kan wel wat hulp gebruiken!