1

Onderwerp: ben ff de draad kwijt...

Hoi,
Heb afgelopen week mijn eerste taart gemaakt :)! Foto's volgen nog. Heb als vulling jam en botercreme met banketbakkersroom gebruikt. En afgestreken met 'gewone' botercreme (boter en suiker). Had alles zelf gemaakt (de banketbakkersroom uit een zakje van Dr. Oetker) dus dat recept van 1 deel boter, 1,5 deel bbr en 1/5 poedersuiker allemaal prima. Maar nu wil ik nog ff snel voor de webshop op vakantie gaat, iets bestellen. Maar nu ben ik in de war :(.
Heb op dit forum al veel gelezen over de botercrememix en botercreme extra.
In de webshop heb ik gezien dat ik mix voor botercreme kan bestellen en mix voor banketbakkersroom... wat moet ik nou?
die banketbakkersroommix is dus net zo iets als dat zakje van Dr. Oetker wat ik heb gebruikt? (Dit kun je dus ook alleen als vulling gebruiken, dus zonder toevoegen van boter of niet?)
En die botercrememix is om af te smeren en bijv. op cupcakes te spuiten? Is dit dan beter en lekkerder dan boter + poedersuiker wat ik zelf heb gemaakt? Jullie zijn allemaal erg enthousiast erover maar wat is dan het verschil?
Goed, enorm verhaal en een beetje warrig... maar ja da's nu ook het probleem :)
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Dank alvast

2 Laatst bewerkt door mascha (18-07-2007 13:54)

Re: ben ff de draad kwijt...

jella schreef:

die banketbakkersroommix is dus net zo iets als dat zakje van Dr. Oetker wat ik heb gebruikt? (Dit kun je dus ook alleen als vulling gebruiken, dus zonder toevoegen van boter of niet?)

ja

jella schreef:

En die botercrememix is om af te smeren en bijv. op cupcakes te spuiten?

ja

jella schreef:

Is dit dan beter en lekkerder dan boter + poedersuiker wat ik zelf heb gemaakt?

ja

jella schreef:

Jullie zijn allemaal erg enthousiast erover maar wat is dan het verschil?

het is wat romiger en minder boterig (ook al is goed opgeklopte boter niet echt boterig meer). Er zit wat vanille-achtige smaak aan, eigenlijk moeilijk uit te leggen maar je moet het gewoon proberen :P

Volgens mij heb je het allemaal prima begrepen :D. Het zijn wel veel verschillende dingen maar voor je het weet zit je je kennissen te vertellen dat dit geen marsepein is maar fondant en dat dat heeeeeel anders is en blablabla (ze worden gek van me;))
Trouwens, de botercreme extra is botercreme met banketbakkersroom erdoor.
(sorry hoor ben een beetje melig overigens :D)

Mijn website: Presentaart

3

Ik wil Mascha graag aanvullen ;)

jella schreef:

En die botercrememix is om af te smeren en bijv. op cupcakes te spuiten?

Voor te vullen en te spuiten is-ie helemaal prima :9, maar om af te smeren gebruikt de

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Voor te vullen en te spuiten is-ie helemaal prima :9, maar om af te smeren gebruikt de

5

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Marianne schreef:

Of heb ik het nou nog verwarrender voor je gemaakt?

Nee ik snap het helemaal! Dat wat dat water betreft had ik ook al bedacht.
Nu kan het dus zijn dat ik straks 3 soorten botercreme heb.. haha,

Berichten [ 5 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ben ff de draad kwijt...