1

Onderwerp: HELP !!!!!!!! Taart voor 50 man !!!!!!

Hoi,

Nu heb ik dringend jullie advies nodig !!!!!! Ik krijg plotseling iemand die vraag of ik een taart voor 50 man kan maken !!!!

Ik heb gezegd, moet eerst even wat dingen uitzoeken. Lange leve dit forum.

Maar ik heb alleen ronde vormen van 20 cm en 26 cm, denk jullie als ik daar een stapeltaart van maak genoeg is voor 50 mensen ? Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot ze eruit snijden. Of moet ik die bakvormen van Wilton kopen ? ( Heb ik goed excuus )

Ik hoop op snelle reacties !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: HELP !!!!!!!! Taart voor 50 man !!!!!!

Oh nu zie ik ook nog dat ik een ronde vorm van 24 cm heb !!!!! Dus dan heb ik 26 cm ( onder taart ) 24 cm ( daar boven op ) 20 cm ( als top van de taart )

Heeft iemand deze maten wel eens gebruikt voor stapeltaart ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Als je taarten heel mooi strak worden dan is het wel leuk denk ik maar als je daar nog een beetje mee tobt dan vind ik dat je beter drie taarten met een iets groter verschil kunt nemen.
Mogen het niet gewoon drie losse taarten zijn ???
Of twee op elkaar en 1 los..
Even op www felicitaartjes.nl  kijken voor hoeveel personen het is..

4

Ik zou zelf wel iets meer maken. Je kan beter taart over houden dan taart tekort hebben. Ik moet voor volgend jaar een bruidstaart voor 40 personen maken en ga 4 taarten maken (28, 26, 24, 20).

Misschien kan je ze los neerzetten. Of als je graag wilt stapelen maak je 2 stapeltaarten.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Maar wat is beter :
-springvormen of moet ik die Wilton set kopen ?

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Mijn 20, 24 cm zijn anti-aanbak springvorm de 30 cm en 35 cm zijn wiltonbakblikken.  Persoonlijk vind ik dat de twee kleinste goed bakken, dus ik ga ze  voorlopig niet vervangen.  Het is wat je zelf wil denk ik. Als je een wilton gaat kopen zijn je verdienste wat minder, maar het is wel een investering die je later weer eruit haalt.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

7

Ik gebruik tot nu toe springvormen en dat gaat prima. Zolang het goed gaat vervang ik ze dus nog maar niet door dure blikken.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Als je nou eens 2 stapeltaarten maakt van 26 en 20 cm, en je bakt je kapsels wat hoger (randje bakpapier in je blik plakken rondom) dan heb je 52 personen. Je kan er een mooi geheel van maken door beiden als een soort bruidstaart te maken, en dan de kleuren laten contrasteren (hetzelfde opmaken). Naast elkaar zetten en voila!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Carin schreef:

Als je nou eens 2 stapeltaarten maakt van 26 en 20 cm, en je bakt je kapsels wat hoger (randje bakpapier in je blik plakken rondom) dan heb je 52 personen. Je kan er een mooi geheel van maken door beiden als een soort bruidstaart te maken, en dan de kleuren laten contrasteren (hetzelfde opmaken). Naast elkaar zetten en voila!

Wat een goed idee !!!!!

Ik zit toch te twijfelen of ik niet de wilton set ga kopen, dan heb je gelijk alle maten in huis !!!!!! Maar ik vroeg me af, krijg je de taart er makkelijk uit ? Ik smeer het is wel met boter in hoor !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

je kan ook zo'n verstelbare bakring kopen, die gaan ook behoorlijk groot (mijne tot iets van 35 cm geloof ik, vind ik redelijk groot, groter gaat niet in m'n over denk ik), en daar heb je heel veel aan omdat je nog elke maat kan maken tot 12 cm dacht ik, en ze zijn ook niet zo duur (te koop bij oldenhof, ook bij duikelman in a'dam denk ik (niet zeker), planet cake en verder weet ik het niet), ze kosten minder dan 10 euro meestal.
Maar volgens mij wil je heel graag dat we zeggen dat je absoluut de Wilton vormen moet kopen??? Haha, ken dat wel hoor, die koopdrang naar taartenspullen ;)
Oh ja, en als je maar 2 cm verschil tussen je stapeltaarten hebt vind ik dat meestal niet zo heel mooi, maar smaken verschillen. Je kan misschien wel een vierkante stapeltaart maken (omdat er iets meer stukjes uit bijv. 30x30 gaan dan uit een ronde 30 doorsnee)???

Mijn website: Presentaart

11

manika schreef:

Ik zit toch te twijfelen of ik niet de wilton set ga kopen, dan heb je gelijk alle maten in huis !!!!!! Maar ik vroeg me af, krijg je de taart er makkelijk uit ? Ik smeer het is wel met boter in hoor !!!!!

Gaat als een tierelier, even op z'n kop en hij ligt op je roostertje :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Ik heb ook taartpannen, ik spuit ze in met bakspray (weet het merk even niet maar het is wit, heel anders en veel beter dan die van Baukje) en dan gaan ze er als een trein uit. Superstrak en supermooi. Veel beter dan met springvormen, althans dat vind ik.

Ik stort ze overigens niet op een rooster maar op een met suiker bestrooide theedoek! Super!

Dus JAAAAA je moet absoluut taartpannen kopen :cool:

Groetjes, Carin

13

Carin schreef:

Ik stort ze overigens niet op een rooster maar op een met suiker bestrooide theedoek! Super!

Oooh ja, dat moest ik nog steeds eens vragen: poedersuiker of gewone suiker??

14

Marianne schreef:
Carin schreef:

Komen er dan geen pluisjes van je theedoek aan je taart ?

15

Hoe dan ook, JE WILT GEWOON DIE WILTON SET HEBBEN!!!! Dus als je een excuus nodig hebt zeg ik: ja hoor in de wilton pannen gaat het veel beter die heb je absoluut nodig!!! HIHIHIHI.   ( dat ikzelf alleen een spuitsetje van wilton hebt moet je er maar niet bij zeggen he!!)

Veel plezier ermee!!!!!!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

16

Marianne de bakker stort het op poedersuiker!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

17

Marianne schreef:

Kristalsuiker, dat trucje heb ik van de bakker!

Groetjes, Carin

18

nnicole1234 schreef:

Komen er dan geen pluisjes van je theedoek aan je taart?

Nee hoor, heb ik nooitlast van

Groetjes, Carin

19

Euh...

rianne1970 schreef:

Marianne de bakker stort het op poedersuiker!!!

en

Carin schreef:

Kristalsuiker, dat trucje heb ik van de bakker!

:S :+

20

Hahahha dat dacht ik ook al.....

21

Wiltonset kopen (yes, yes) en dan een mix van poedersuiker en kristalsuiker op je theedoek....................:P

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

22

whahaha ja joh iedere bakker blijkbaar zijn eige trukje
maar jac poell doet het hier toch echt met poedersuiker!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

23

Marianne schreef:
manika schreef:

Gaat als een tierelier, even op z'n kop en hij ligt op je roostertje :)

Nou Marianne, je hebt me overtuigd hoor !!!! Ik heb vanochtend de vormen bestelt !!!!!!  Ik ga toch een stapeltaart maken, dan doe ik 1 taart van 20 cm , 1 van 25 cm en 1 van 30 cm. Volgens die felicitatietaartjes ( weet niet de juiste naam  :o ) Kom ik op stukjes voor totaal van 57 personen en moeten er 50 zijn !!!!! En ik heb de kleinste aantal uitgerekent van die site !!!!

Ik maak die taarten niet aan elkaar vast, ik heb mijn vorige ook gewoon eerst op taartkartonnetje gezet en dan op elkaar gedaan, zodat ze het makkelijk van elkaar kunnen halen met aansnijden. Ik maar 3 verschillende vullingen :
- banketbakkersroom
- vanille kwark
- mascropone met kersen ofzo.

Verder ben ik die avond er ook bij , was gelijk uitgenodigd dus dan houdt ik het snijden van de taart goed in de gaten  ;)

Bedankt voor jullie adviezen, ik ga stoppen want ga zo naar mijn flat die bijna klaar is maar eerst alle servies en bestek afwassen !!!! Volgende week verhuizen !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

24

rianne1970 schreef:

whahaha ja joh iedere bakker blijkbaar zijn eige trukje
maar jac poell doet het hier toch echt met poedersuiker!!

Nou, als jac p

25

Hoi Marianne,

:D:D:D :D

Je krijgt natuurlijk alle bestellingen te zien !!!!!!!! Ben ook gelijk maar weer 3 kilo marsepein rijker geworden !!!!!

Ik heb net maar mijn keuken ingericht en alvast ruimte over gehouden voor de bakvormen ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl