Onderwerp: After-eight vulling
Dit recept komt uit het tijdschrift "Heerlijke taarten Special - 2".
De hoeveelheid is geschikt om een taart van 26cm ø met 2 lagen te vullen
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » After-eight vulling
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dit recept komt uit het tijdschrift "Heerlijke taarten Special - 2".
De hoeveelheid is geschikt om een taart van 26cm ø met 2 lagen te vullen
Oh bedankt Marianne! After eight is zoooo lekker en dit recept spreekt me meer aan dan de mintaroma variant!
super dat is net wat ik zocht
ik maak hem maar even met oud en nieuw
bedankt
groetjes monique
Hee dat boekje heb ik laatst gekocht... Nog geen tijd gehad om het goed door te lezen.... Toch bedankt voor het recept lijkt me heerlijk...
Wat is slagroom versteviger?
Groetjes Helen (stomme Engelse Vrouw!!)
slagroom versteviger zorgt er voor dat slagroom niet in zakt na een tijdje
je kunt het bij de supermarkt kopen
het heet dan klop-fix
en dat je het niet kent geeft niets hoor er zijn niet veel mensen die het kennen
ik had het in jaren niet meer gezien tot ik hier op het forum een paar recepten er mee zag
ik moest ook even zoeken
Lekker snelle reactie Maar dat lijkt me echt heerlijk!! (Koop nooit aftereight omdat het pakje dan in 1 dag leeg gaat....... )
1 vraagje nog: combineert de smaak ook met marsepein? Of kan je daar beter alleen fondant overheen doen?
Groetjes,
Mirjam
Nou, ik heb de taart voor kerst met deze vulling met marsefond gemaakt dus dat is al marsepein-achter, dus ik denk dat-ie met alleen marsepein ook
De after eight verwarm je dus gewoon in 1 pannetje op het vuur? Dus niet in een kom in een pannetje?
Ja je verwarmt de after eight gewoon samen met de slagroom in een pannetje, gaat echt goed hoor! :-)
Okidoki, ga ik een chocolade valentijnstaart maken met after eight vulling. Jummie
Dit weekend vieren we de verjaardag van mijn oudste. Het wordt een bratz/prinses taart. Ik wil deze vulling gaan gebruiken, maar vraag me ineens af of de marsepein er niet op zal gaan smelten (vanwege de slagroom die erdoor zit) Weet iemand dit? En/of weet iemand een andere lekkere smaak die hiermee goed combineert en die op de buitenkant van de taart (dus onder de marsepein) kan? Dacht zelf evt. aan botercreme met bebogeen, maar wellicht heeft iemand nog een goed idee?
Groetjes,
Mirjam
Ik heb het risico niet genomen en tussen biscuit en taart botercr
Hai,
Ik wilde dit eens gaan proberen, maar vroeg me eigenlijk af waarom het een hele nacht in de vriezer moet. Iemand een idee?
Niels
Ik heb deze vulling afgelopen weekend gebruikt en hij was heerlijk!
Wat waren de andere vullingen die je gebruikt hebt?
Hai,
Ik wilde dit eens gaan proberen, maar vroeg me eigenlijk af waarom het een hele nacht in de vriezer moet. Iemand een idee?
Niels
Niet in de vriezer maar in de koelkast (koud wegzetten). Weet eigenlijk niet waarom, heb het maar wel gedaan
Ik denk omdat de creme dan daarna gemakkelijker stijf te kloppen is?
Ik heb de creme overigens 's ochtends gemaakt en daarna in de koelkast gehad tot 's avonds.
Mmm... zou het te maken kunnen hebben met het feit dat slagroom ijskoud moet zijn als je het goed wil kunnen kloppen? Dat dus de tijd niet zoveel uitmaakt, maar het afkoelen des te meer? Lijkt mij een redelijke verklaring.
Nouja, heb het nu in de koelkast staan dus ga het vanavond ofzo even proberen... Lemon curd gehaald en sinaasappel marmelade... ben er nog niet uit wat de tweede vulling wordt...
Niels.
Zie hem nu pas. Mmmm, ben g
Alleen het smelten geeft al heerlijke geuren!!!!!!!
Natascha
ik heb een keer gepoogd toblerone vulling te kloppen toen het nog lauw was..........daarom moet t goed afkoelen, je staat ( met mn handmixer) je namelijk een ongeluk te mixen en het wordt niet stevig, t blijft vloeibaar, dus goed afkoelen in de koelkast en ruim vantevoren klaarmaken, niet zoals ik op het moment van vullen
Ik heb laatst ook after eight taart gemaakt voor iemand, die zei dat hij absoluut heerlijk was, kan er zelf niet over meepraten want ik vind het HEEL erg VIES!
Ik had
botercreme (met mix van de webshop) gemaakt, daar
mintsmaakstof doorheen.
Dan wat stukjes chocolade of een laagje chocolade tussen de taart.
En het gewoon op de (choco)biscuit smeren, dan heb je een soort grote after eight
Ik had hem vorig jaar gemaakt met melk, maar dat werd ietwat droog zeiden ze, en nu was -ie heerlijk smeuïg (vet )
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » After-eight vulling