1 Laatst bewerkt door Ini (03-07-2007 14:35)

Onderwerp: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Hallo!

Ik ben dus nieuw hier, maar dat is jullie vast niet ontgaan....

Ik ben Ingrid (Ini is mijn bijnaam). Ik ben 31, woon samen met Wilfred en samen hebben we een zoontje van anderhalf, genaamd Jesse. Die kleine is een echte deugniet, maar dat terzijde.
Ik werk in een instelling voor mensen met een auditieve handicap (doven en slechthorenden) op een afdeling voor mensen met een psychiatrische ziekte die "uitbehandeld" zijn.
In mijn vrije tijd maak ik sieraden, ik lees veel (zo'n beetje alles wat los en vast zit), ik kook graag (vooral als er mensen komen eten) en binnenkort hoop ik dat uit te breiden met het maken en versieren van taarten.

Ik kwam een paar dagen geleden per ongeluk op deze site terecht.

Ik heb zelf inmiddels heel wat taart gebakken, vooral appeltaarten, maar die zijn wat lastig te versieren. Met het versieren van taart heb ik minimale ervaring; ik heb voor de eerste verjaardag van Jesse wel een taart gemaakt bekleed met marsepein en met een marsepeinen afbeelding. Ik vond het zelf een erg goed gelukt exemplaar, maar als ik dan naar al die taarten kijk die jullie hebben versierd, dan was mijn taartje niet echt van hoogwaardige kwaliteit. Maar ik kreeg toch leuke reacties van de visite en hij smaakte ook erg lekker (er zat chocomousse in, dus dat kan bijna niet missen). Jesse vond het zelf ook erg lekker en zat helemaal onder de taart.

Nadat ik op deze site had rondgeneusd en een hoop taartjes heb bekeken, heb ik wat spulletjes besteld om wat te gaan proberen. Een taartje voor de oppas om te bedanken voor de goede zorgen, mijn ouders zijn binnenkort 32 jaar getrouwd en er volgen vast nog meer gelegenheden om taart te maken en te versieren. En natuurlijk ga ik ook eens een workshop volgen want dat lijkt me best handig....

Nou, ik brei er een eindje aan, want het is alweer een behoorlijk lang verhaal geworden.

Groetjes Ingrid

2

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Nou Ini,
Welkom.
En pas op.......................het is verslavend.
Ik ben zelf ook nieuw.
En heb vandaag mijn eerste beklede marsepein taart gemaakt met puzzel er op.

Dus...............................uitkijken maar.


Groetjes Marlies

groetjes marlies

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Ha daar ben je!
leuk je zult zien je kijkt je ogen hier uit en het vervelende is dat je allees wilt gaan proberen wat je langs ziet komen.
Dat vrijgezellen feest kunne we misschien nog wel bespreken!
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

he  Ini
leuk dat je hier terecht gekomen bent
ik maakte vroeger ook al taarten voor de kinderen , maar zoals nu?
gaat een nieuwe wereld open
voor mij dan

cateren is ook gebakjes maken :)

5 Laatst bewerkt door Ini (03-07-2007 14:36)

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Bedankt voor jullie reacties! Gezellig hoor.

Ik zit hier te popelen om te gaan bakken, maar ik zit nog even te wachten op mijn spulletjes. En dan komt er maandag t/m woensdag weer niks van (mocht ik de spulletjes hebben) want dan moet ik werken. Maarrrrr... donderdag en vrijdag ben ik vrij. dus ik denk dat ik dan ga bakken....
Ik kan in de tussentijd vast bedenken wat voor vulling ik ga maken.

En Saskia, bedankt voor al je tips gister en ik spreek je nog wel.

Groetjes Ingrid

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Ha ha dat wordt moeilijk!
en nu maar hopen dat ze geen vragen gaat stellen als ze al jouw creaties ziet.

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7 Laatst bewerkt door Koenie (02-07-2007 17:32)

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Ha die Ingrid ("Ini"),

wat een gezellige binnenkomer; je verhaal! Zet gelijk de toon!

Ik wens je heel veel plezier en succes met bakken en decoreren en ik denk dat we nog wel veel van je zullen "zien"! Vergeet vooral niet foto's te maken en die dan natuurlijk op 'onze' Taarten Parade te zetten.

Nou, nog even geduld: donderdag kun je aan de slag (als je je 's avonds in kunt houden, na je werk)... O ja, over werk: je hebt een 'mooie' baan!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8 Laatst bewerkt door Ini (03-07-2007 14:44)

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Koenie,

Bedankt voor je mailtje.
Over het algemeen is mijn baan inderdaad mooi. Behalve dan die keren dat ik ooit thuis kom met blauwe plekken. Af en toe agressie hoort er helaas bij.

Nou, wat betreft mijn taartenavontuur..... Ik kan een dagje eerder beginnen. Ik ben woensdag ook vrij! Het rooster was aangepast omdat ik veel te veel overuren had. En toen was ik ineens woensdag vrij. Dat was ik vergeten op mijn kalender te schrijven.
Maar ja, nog niet al mijn bakspulletjes zijn er.... snif. Ik hoop morgen.
Ik wordt er helemaal ongedurig van, terwijl ik nog genoeg andere leuke dingen kan doen.

Ik heb mijn andere berichten even aangepast... er stond wat info in die misschien niet handig was... Beetje vaag verhaal.... Anyway,

toedeloe maar weer.

Groetjes Ingrid :+

9

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Joepie, net ging de bel, mijn bestelling is binnen!!!! Ik ga zo een boterhammetje smeren voor Jesse en dan..... ga ik aan de slag!!!
Ik zal een fotootje maken van het resultaat..... als het wat geworden is dan.
Ik twijfel alleen nog even of het taart of cupcakes worden.....
Nou ja, jullie zien het wel.

Ingrid :+

10

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Hoi Ingrid, welkom op het forum !!! Gezellig en ben benieuwd naar je creaties ! Ken jij toevallig mijn zus Klaske, misschien helemaal niet hoor maar zij nl. ook met doven- en slechthorende jongeren omgeving Alphen a/d Rijn en aangezien het wereldje klein is dacht ik ... nou ja.. misschien zal wel grappig zijn..

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

11 Laatst bewerkt door Ini (04-07-2007 19:38)

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Hoi Wietske,

Nou, ik ken aardig wat mensen in de wereld van de dove en slechthorende medemens, maar je zus ken ik niet. De meeste mensen die ik ken wonen hier in de omgeving.

Wat maak jij trouwens mooie taarten zeg! HKon het natuurlijk niet laten om even naar je website te kijken!

Er staan nu een taart in de oven hier. Morgen ga ik 'm vullen en versieren. Hopelijk wordt het wat, dan maak ik er een foto van en zet 'm hier bij de taartenparade!

Groetjes Ingrid :+

12

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

hoi
welkom bij de club
we hebben ook een praat groep
de AT verslaafde
mestal is er wel iemand na 21:00 uur op de (chat) groep
is erg gezellig
dus kom eens lang gezelli

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

13 Laatst bewerkt door Ini (05-07-2007 09:48)

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

AT verslaafden?

Ehm.... wat betekent dat?
Maar ik zal eens kijken op de chat!

Groetjes Ingrid :+

14

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

annonime taartveslaafde
net als de AA
hahhahaah

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

15

Re: Nieuw nieuw nieuw nieuw!!!

Woehahaha, die is wel leuk zeg!!!
Ik hou 'em erin.

Ik begin al verslaafd te raken, want denk de hele dag aan taart. En dan vooral aan hoe die eruit moet zien.

Groetjes Ingrid :+