1

Onderwerp: Wat is butercreme icing ?

Ik heb dit berichtje ook al ergens anders gezet, maar volgens mij moet hier !!!!

Ik heb net dat Wilton Cupcake boek, erg leuk, alleen ze praten over butercreme icing, nu weet ik wel wat het betekent, maar ik vroeg me af is het en botercreme en nog eens icing door elkaar ? Misschien domme vraag !!!!!!Maar goed vraag het toch !!! hihihi.

groetjes,

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Wat is butercreme icing ?

Nee hoor geen domme vraag ;) de amerikanen gebruiken voor alles het woord Icing, het is dus gewoon botercreme (vaak hele stevige met veel poedersuiker) maar omdat het op de taart gesmeerd wordt (ge-iced) heet het gewoon zo. Dus BC Icing en Royal Icing zijn niet hetzelfde hoor!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Wat is butercreme icing ?

Aha !!!!Dankje wel voor de uitleg Lara !!!!! Zou dat nou lekker zijn ? Eigenlijk zit je gewoon boter te eten ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Re: Wat is butercreme icing ?

geloof me maar....het is zalig!!!!

Groet Corinne

Groet Corinne

5

Re: Wat is butercreme icing ?

Ligt er maar net aan hoe lekker je de botercreme maakt ;)

Alleen boter met poedersuiker lijkt me niet zo maar als je er een vanille-smaakje of welke andere smaak dan ook aan toe voegt kan het natuurlijk wel heerlijk zijn !

6

Re: Wat is butercreme icing ?

Nou ik gooi er altijd inderdaad vanille door !!!!!! Maar ik heb net de botercreme van de webshop gemaakt en wat is die lekker, nu heb ik echt het idee dat je geen boter eet !!!!! Vond altijd met botercreme van pure boter en poedersuiker en vanille toch niet heel erg lekker dus toen maar eens de mix gekocht en ga straks mijn taartje bekleden, maar hij proeft zalig  :)!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Re: Wat is butercreme icing ?

Ja daar kan niks tegen op :)

8

Re: Wat is butercreme icing ?

Hahaha, inderdaad Nicole, ik heb trouwens nog HEEL veel over, volgende keer ga ik nog minder maken, had nu gedaan wat erop de label stond. Maar de restjes was erg lekker en andere gedeelte maar in de vriezer gedaan. Echt wel slecht want nu ga ik ervan snoepen en eerst niet !!!!!hihihi

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl