1

Onderwerp: Stapeltaart hartjes: tips?

Allereerst hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op t forum en mijn taartenbakcarriere is met recht ronduit kort te noemen. Vandaar dus hier een aantal vraagjes.

Mijn geliefde is binnenkort jarig en ik ben van plan onderstaande stapeltaart (slordig tekeningetje..) voor hem te maken. De 'binnenkant' wil ik van vruchtencake (recept van mijn oma :)) maken, en de buitenkant bekleden met fondant (kleur: shell pink, uit de webshop) en hartjes (kunnen deze ook gewoon van fondant gemaakt worden?) Ik twijfel nog tussen rood of bordeaux/donker rood voor de kleur van de hartjes. Wat lijkt jullie mooier? De hartjes op de bovenkant worden denk ik ijzerdraadjes en karton, aangezien die lastig te maken zijn van iets eetbaars. Verder was ik ook van plan om de lolliestokjes en de tussenkartonnen van de webshop te nemen. Voor de bakvormen dacht ik zelf aan 12 - 20 - 28 cm. Kan ik hiervoor dan 'gewone' springvormen gebruiken? De stapeltaarten die ik op het forum zie lijken namelijk allemaal hoger dan de taarten die je met een reguliere springvorm krijgt.

Verdere creatieve op- of aanmerken en tips zijn ook van harte welkom!

http://i20.photobucket.com/albums/b231/Rezakafka/taart.jpg

Mijn taarten enzo =) *klik*

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (02-07-2007 15:50)

Re: Stapeltaart hartjes: tips?

Ik zie dat je een mooi ontwerp hebt gemaakt van Roze en rood maar zelf denk ik dat een paar witte accenten het een beetje stijlvoller zullen maken.

Maar ik zie alleen nog even niet voor me hoe je dat dan het beste zou kunnen doen.
Misschien iets met RI (als je een beetje thuis bent in spuitwerk anders wordt het er niet mooier op natuurlijk ;) )

Misschien dat er een andere creatieve geest (haha...Weny of Wietske of Annette of zo) daar iets op kan zeggen ???

Misschien witte randjes langs de onderkant van de drie taarten of iets met kleine witte strikjes zoals Wendy op een van haar taarten heeft gedaan...

3

Je taarten uit je normale springvorm krijg je hoger, door ze te bekleden met bakpapier, is je vorm ineens een stuk hoger en dan de mix erin!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb zelf ook al zitten denken om langs de randen nog iets te doen, maar ik betwijfel of wit erg mooi zal zijn, aangezien het roze behoorlijk licht is (tegen wit aan, als je de foto in de webshop ziet). Wat betreft decoreren is mijn ervaring nihil dus het spuitwerk kan ik vooralsnog denk ik beter achterwege laten.

En bakpapier lijkt me ook een goed plan, maar krijg je hierdoor aan de zijkant geen 'deuken' door de vouwen in het papier? Of vul je die gewoon op met botercreme?

5

Hartjes kun je ook gewoon van fondant maken hoor, zowel die op je taart als die op je ijzerdraadjes. Voor op je taart dun uitrollen en met een klein beetje water vastplakken, die op de ijzerdraadjes van dikker fondant en een dag of wat laten drogen. Als je tylose of tragant hebt gaat dat n

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Je kunt om de onderkanten af te werken ook er een lint in een bijpassende kleur omheen doen, dat staat ook wel chique. En als je de bovenste versieringen op ijzerdraadjes verstevigd door er tylose doorheen te kneden, dan gaat dat wel hoor!
Als het je lukt om je springvorm uiteindelijk echt vol te krijgen met taart dan vind ik dat wel hoog genoeg hoor, met 2 x vullen wordt íe ook nog wel hoger (bij het vullen zit ik dan zo'n 2-3 cm onder de rand denk ik)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Mijn bestelling is inmiddels de deur uit, alleen was de tylose in de webshop uitverkocht. Weet iemand of je dit ook gewoon bij de betere kookwinkel kunt krijgen of misschien ergens anders?

En de lintjes lijken me voor een leek als ik ook nog wel te doen, dus zodra de fondant binnen is maar even langs de hobby/naai winkel om te checken of ze de goede kleur hebben :)