Onderwerp: Stapeltaart hartjes: tips?
Allereerst hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op t forum en mijn taartenbakcarriere is met recht ronduit kort te noemen. Vandaar dus hier een aantal vraagjes.
Mijn geliefde is binnenkort jarig en ik ben van plan onderstaande stapeltaart (slordig tekeningetje..) voor hem te maken. De 'binnenkant' wil ik van vruchtencake (recept van mijn oma ) maken, en de buitenkant bekleden met fondant (kleur: shell pink, uit de webshop) en hartjes (kunnen deze ook gewoon van fondant gemaakt worden?) Ik twijfel nog tussen rood of bordeaux/donker rood voor de kleur van de hartjes. Wat lijkt jullie mooier? De hartjes op de bovenkant worden denk ik ijzerdraadjes en karton, aangezien die lastig te maken zijn van iets eetbaars. Verder was ik ook van plan om de lolliestokjes en de tussenkartonnen van de webshop te nemen. Voor de bakvormen dacht ik zelf aan 12 - 20 - 28 cm. Kan ik hiervoor dan 'gewone' springvormen gebruiken? De stapeltaarten die ik op het forum zie lijken namelijk allemaal hoger dan de taarten die je met een reguliere springvorm krijgt.
Verdere creatieve op- of aanmerken en tips zijn ook van harte welkom!