1

Onderwerp: Lemon curd met......???????

Een tijdje terug heb ik een taartje gegeten wat gevuld was met lemon curd, zo zei de verkoopster. Nu heb ik zelf lemon curd gekocht maar ik heb het idee dat het bij haar gemengd was met iets.

Mijn vraag: Heeft iemand een idee voor een goede match?? Ik dacht aan banketbakkersroom( Die gele) of misschien met botercreme? Ik doe het liever niet met slagroom ivm de houdbaarheid.

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

2

Re: Lemon curd met......???????

Helleuie!!!  Is er echt niemand nu op het forum met een tipje??

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

Re: Lemon curd met......???????

Hoi, hoi, ik heb het zelf met slagroom gemengd, was echt verrukkelijk, maarja de taart moet dan wel in de koelkast maar dat moet eigenlijk ook met banketbakkersroom. Ik denk dat het met bbroom ook lekker zal zijn, met de botercreme (ik gebruik die van de webshop) vind ik het niet zo geweldig.

Sukses met je taart!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Lemon curd met......???????

Jawel hoor:
Van her en der van het forum:
- banketbakkers botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Lemon curd met......???????

Oh ik ben heel blij met deze tips, ga hem meteen even opslaan. Jij bent even lekker bezig geweest Marianne. Dank je wel

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

6

Re: Lemon curd met......???????

Dank dank dank!!!! Ik had al wel met de zoekfunctie gekeken maar de banketbakkers botercreme kon ik niet vinden. Ik ga zo gelijk weer zoeken!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

7

Re: Lemon curd met......???????

Marianne schreef:

Jawel hoor:
Van her en der van het forum:
- banketbakkers botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

8

Re: Lemon curd met......???????

miekje schreef:

Dank dank dank!!!! Ik had al wel met de zoekfunctie gekeken maar de banketbakkers botercreme kon ik niet vinden. Ik ga zo gelijk weer zoeken!

Hoi hoi, staat bij de recepten hier links! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

9

Re: Lemon curd met......???????

maken jullie die lemon curd zelf? ik ken het niet maar vind wel veel recepten terug op het net. Maar ik zou eerst willen weten of ik het wel lekker vind voor ik het eens zelf maak.. Of  waar kopen jullie dit?

10

Re: Lemon curd met......???????

Ik koop het bij de Albert Heijn, daar ga ik er speciaal voor heen omdat ze het bij C1000 niet hebben. Het is niet bij elke super te koop. Als ze het hebben staat het bij de jams & marmelade.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Re: Lemon curd met......???????

Zucht bij onze AH en bijna in de hele stad, hebben ze het niet. Mijn moeder neemt het mee van de Super de Boer (uit echt een klein dorp ;) ). Ik heb het ook al een keertje zelf gemaakt, ging super trouwens, vond alleen wel dat ik lang moest blijven roeren, maar goed als je erbij gaat zitten ;) valt het wel mee. De smaak van zelf gemaakt was ook heel lekker! Enne Kristien, je kunt het dan altijd weggeven in een mooi potje als je het zelf niet lekker vindt ;) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

12

Re: Lemon curd met......???????

dat wel..
maar het is soms niet gemakkelijk om iets te maken als je niet weet hoe het er zou moeten uitzien of hoe het moet smaken..

13

Re: Lemon curd met......???????

kristien schreef:

maken jullie die lemon curd zelf? ik ken het niet maar vind wel veel recepten terug op het net. Maar ik zou eerst willen weten of ik het wel lekker vind voor ik het eens zelf maak.. Of  waar kopen jullie dit?

Hi Kristien, bij ons vindt je het gewoon in den Delhaize terug hoor, van het merk (en nu vlug effe in de kas gaan piepen :cool: ) tja de pot niet te zien ... maar 't is van een Mac ... de pot is zoals een confituurpot  en er staan ruitjes (rood en groen ) op het etiket.

Hopelijk vind je hem terug in de winkel...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Lemon curd met......???????