Hallo Josien,
Je mag ook plastic stokjes gebruiken hoor, als je die hebt. Als het maar niet smelt ofzo. Het gaat erom dat de bovenkant van het stokje precies gelijk is met de bovenkant van de taart. Hierdoor ontstaat de steun zodat je ondertaart niet doorzakt. Ik maak altijd eerst de gaatjes in de taart (ik doe bijv. 3 stokjes erin als ik een stapel van 2 of 3 taarten maak) en dan steek ik het stokje er in, goed op de bodem drukken en dan een inkeping geven op het stokje voor de hoogte. Eruit halen en dan 3 stokjes op deze maat afsnijden of doorzagen. Je kunt op zich de lollie stokjes gebruiken uit de webshop, maar je zou bijv. ook een dunne gordijnroede uit de bouwmarkt kunnen nemen. Ik heb ook wel eens gehoord van een bakker die van die lijmpatronen gebruikte (van een lijmpistool) omdat dat makkelijk in vorm te snijden was. En dat kan geen kwaad volgens hem, omdat ze pas smelten bij zeer hoge temperatuur. Ik heb zelf ook wel eens zuurstokjes gebruikt, dat kan ook. Maar je moet dan wel van die harde nemen, nadeel daarvan is dat die zich niet zo makkelijk laten snijden maar eerder afbreken als je het mes erin zet
Op de stokjes zet je dan de 2e taart, ik doe dat met een vetvrij karton die ik net iets kleiner maak dan de onderkant van de taart. Indien 1 zijde van het karton vetvrij is, neem ik 2 kartons die ik tegen elkaar aanplak, zodat zowel boven als onderkant vetvrij zijn en dus geen kartonsmaak aan de taart kunnen geven.
Groetjes, Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat