Onderwerp: hoe te doen met amandelschaafsel of chocolade vlokken en nog veel meer
Hai,
Volgende week vieren we in de klas de verjaardag van mijn collega en ondergetekende, en ik wilde een foto van de klas laten afdrukken op ouwel, en voor de rest de taart vullen/versieren.
Amandelschaafsel, of chocolade vlokken, zou ik op de zijkanten van de taart willen doen. Dat kan, neem ik aan, gewoon 'vastgedrukt' worden in een laag botercreme. Heeft iemand tips voor hoe je dat zo gemakkelijk mogelijk kan doen? Je werkt tenslotte met los materiaal op een 'muurtje' van cake.
Heeft iemand nog tips mbt ouwel?
Er komt sowieso een laag botercreme in, maar heeft iemand nog een idee voor een lekkere vulling?
Ik moet een taart bakken voor 24 stukjes, ik wilde een vierkante/rechthoekige vorm gebruiken. Welke afmetingen kan ik dan het beste nemen? Ik twijfel tussen de 30x30 bakpan en de 22,5x32,5. Misschien dat ik met de vierkante bakpan in de toekomst meer kanten uit kan?
Pfff... hoop vragen/gedachten/noem het maar op... sommige dingen horen eigenlijk in een ander onderdeel van het forum, maar ik hoop dat dit zo even mag, dan is alles even bijelkaar...
Groetjes en bedankt voor elke tip!
Niels.
Wil je onze taarten zien? Bezoek dan: http://www.nisastaarten.nl