1

Onderwerp: wat te doen met ganache?

Even een vraagje. heb een klein taartje gebakken die ik wil gaan vullen met bokkenpootjes en daarna wil bekleden met ganache. nu vraag ik me af moet ik de taart nog bekleden met een laagje marsepein (of wordt dat erg dubbel op...ook best lekker ;P) en hoe lang moet ik de ganache laten afkoelen voordat ik het op de taart smeer.
alvast bedankt.

groet Corinne

Groet Corinne

2

Re: wat te doen met ganache?

je kunt de ganache zo op de taart gieten of smeren, zonder marsepein dus. Ik laat hem een beetje afkoelen tot hij wat dikker wordt en dan kun je er hem er over gieten. Als je hem nog verder af laat koelen wordt hij nog dikker en kkun je hem smeren. Ik hoop dat je er iets aan hebt

3

Re: wat te doen met ganache?

maar met marsepein eronder wordt ie nog gladder!!!!!

cateren is ook gebakjes maken :)

4

Re: wat te doen met ganache?

Een dun laagje marsepein eronder is wel erg lekker!!! Ik deed dat laatst noodgedwongen op mijn mislukkende aardbeientaartje, maar die bleek bij nader inzien toch erg goed gelukt te zijn!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Re: wat te doen met ganache?

Ik giet de chocolade ganache zo over mijn taart, zonder marsepein, en de restjes doe ik af en toe chocolade fondu   :D  Of even op kloppen tot chocolade mouse !!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Re: wat te doen met ganache?

Ook ik doe de ganache zo over de taart. Een aantal lagen zodat het toch egaal is. En de restjes: zijn overheerlijk op een boterham :S :lol:

7

Re: wat te doen met ganache?

Jaahaa dat ga ik doen...lekker op een boterham (het is nl te weinig om op te kloppen), had ook al gedacht om er warme chocolademelk van te maken...en volgens mij moet je er ook gehakte nootjes erdoor kunnen doen en er dan bolletjes van draaien en dopen in de poedersuiker of gesmolte chocolade. Ach wat is het leven toch akelig!!!
dank jullie voor de tips, ben er inmiddels wel achter dat ik geduld moet hebben met het stollen.

groet Corinne

Groet Corinne