1

Onderwerp: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

Ik vind het kneden van de kleurstof door de marsepein altijd een heidens karwei :(. Gisteren bij de piratencakejes ontdekt dat als je de marsepein maar even kneed, uit de   'vieze-handen-fase' zal ik maar zeggen, en dan verder gaat met beetje uitrollen, dubbel vouwen, beetje uitrollen, dubbel vouwen enz. enz. dat eigenlijk veeeeeeel makkelijker gaat. Vast niet geschikt voor grote hoeveelheden, maar voor kleine beetjes wat mij betreft de oplossing (en werkt vast ook bij fondant)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

Ja inderdaad, uitrollen en weer dubbel vouwen, zo kneed ik het ook voor grote hoeveelheden. Gaat veel sneller bij mij!

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

3

Re: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

zo doe ik het altijd. Heb een hekel aan gekleurde vingers en handen :S:Y

4

Re: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

Ja ik ook, ik kneed eigenlijk helemaal niets met mijn handen :D. Ik rol een dikke plak en strijk dan met een cocktailprikker kleurstof er op (op verschillende plaatsen, niet prikken) en dan vouw ik de plak dubbel en rollen maar weer (en weer vouwen, weer rollen, weer vouwen etc.) net zo lang tot de kleur helemaal goed is.
Ook als ik als gekleurde stukjes weer zacht/kneedbaar moet hebben doe ik dat op deze manier. Het werkt voor mij ook met grote stukken hoor (500 gram), dan gebruik ik alleen wel mijn lange pvc buis (40 cm).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

5

Re: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

Voor grote hoeveelheden:

Ik doe het in de kitchen aid, kleurstof en marsepein erin en roeren maar.....
werkt perfect......

er is altijd wel een reden voor taart

6

Re: Marsepein: Kleur erdoor rollen!

Gisteren voor het eerst kleurstof erdoorheen gerold bij ongeveer 600 gram marsepein. Geweldig, gaat veel sneller en met veel minder moeite :Y 
Ben erg blij met deze tip

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties