1

Onderwerp: Waarom scheurt marsepein

Hoi,

Ik wilde vanmorgen mijn eerste taart maken, biscuit is gelukt.
Had hem in 1 laag gesneden, met daarin banketbakkersroom en daarop
verse aarbeien.
Tweede helft er weer op, en toen met botercreme glad gemaakt.
Toen wilde ik het marsepein erop zetten maar met het rollen bleef hij maar scheuren.
Na zeker 10 keer opnieuw gerold te hebben, was het gelukt maar nog met wat scheurtjes erin. Toen was de onderkant te zacht om op te tillen....Werd er helemaal depri van.. Toen is ie ook doormidden gegaan... Heb em gelijk de prullenbak in gekieperd... Pfffff wat was dat vermoeiend..
Maar dus, aan wat lag het dat het marsepein scheurde? en dat mn cake te zacht was geworden?

Groetjes,
miss cup cake

2

Re: Waarom scheurt marsepein

Ik denk dat het weer je parten heeft gespeeld...
Had je wel marsepein van de webshop ?
Waarop heb je uitgerold ?

3

Re: Waarom scheurt marsepein

Goed kneden wil ook helpen als marsepein wat droog/scheurderig is. Maakt verder niet uit waar je je marsepein vandaan hebt, als het maar 3:1 is.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

4

Re: Waarom scheurt marsepein

Misschien had je marsepein inderdaad een andere verhouding dan 1:3 maar dit weer is ook een ramp hoor, blijft plakken en scheurt heel makkelijk :S
Als het zo zacht is kun je het het beste uitrollen op poedersuiker, eerst poedersuiker strooien op de ondergrond, dit maakt het ook wat steviger.

Wel errug balen zeg voor je, zo te lezen was je er helemaal klaar voor! Sukses bij de volgende poging!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Waarom scheurt marsepein

Ik was er idd helemaal klaar voor, maar helaas is het niet gelukt.
Ik had marsepein van de shop, ik bleef poedersuiker strooien omdat het constant
bleef plakken.

Maar Naära, wat bedoel je met 3:1?

Groetjes,
Priya

6 Laatst bewerkt door Lara M. (10-06-2007 17:06)

Re: Waarom scheurt marsepein

miss cup cake schreef:

Ik was er idd helemaal klaar voor, maar helaas is het niet gelukt.
Ik had marsepein van de shop, ik bleef poedersuiker strooien omdat het constant
bleef plakken.

Maar Naära, wat bedoel je met 3:1?

Groetjes,
Priya

Ze bedoelt de verhouding van amandelen en suiker, maar die van de webshop is standaard 1:3 (wat Naara bedoelt dus) en ook speciaal bedoeld voor uitrollen en bedekken van taarten.

Lag waarschijnlijk toch aan het weer. Misschien zou je anders de volgende keer de tip van het tafelzeil kunnen proberen (staat bij de Topic Uitrollen marsepein/ondergrond) en het zeil gewoon met marsepein en al over de taart kieperen :-) Sukses h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Re: Waarom scheurt marsepein

van te veel poedersuiker bij het uitrollen wordt je marsepein ook droger, en gaat sneller scheuren....
En dat tafelzeil....tis een prima tip...ik heb het bij de workshop bij Saskia voor t eerst gebruikt, en ik wil niet meer zonder hoor!!

Erika

8

Re: Waarom scheurt marsepein

Lara M. schreef:

Ze bedoelt de verhouding van amandelen en suiker, maar die van de webshop is standaard 1:3 (wat Naara bedoelt dus) en ook speciaal bedoeld voor uitrollen en bedekken van taarten.

Haha, ja ik bedoelde 1:3. Je zegt 3 op 1 maar schrijf 1:3. Gooi ik altijd door elkaar. :o

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na