1

Onderwerp: Ook een help voor mij??

Vanmorgen al vroeg op want ik zou nog een barbietaart maken.
Nu de eieren en het suiker in de kom gedaan, en toen de mixer gepakt. Mijn dochtertje van 2 stond erbij en hield de kom onder de warme kraan. Nu is er een heel klein beetje water erbij in gekomen. Zou dit kwaad kunnen?????
Help????

Groetsels

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

2

Re: Ook een help voor mij??

Geen idee..ik gebruik altijd de mix...

3 Laatst bewerkt door Bakmams (10-06-2007 08:05)

Re: Ook een help voor mij??

Helaas, heb m in de oven gedaan en is nu ingestort!!! Snik.

Groetsels

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Re: Ook een help voor mij??

Wat een pech zeg!!! Jammer van al die moeite. Kon je er nog wat mee? Waarom houd je het onder de warme kraan? Ik zet de eieren altijd geruime tijd in een kom met heet water zodat ze goed warm worden en dan pas klop ik ze met de suiker. Het is nog nooit mislukt.

Groetjes Natasja

http://www.mijnalbum.nl/Album=BFW3EPPF

5

Re: Ook een help voor mij??

huh? om eieren te kloppen met suiker moeten ze juist ijskoud zijn?  recht uit de koelkast.. all

6

Re: Ook een help voor mij??

Echter, als je eieren warm zijn, krijg je heel luchtig beslag. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu met de kenwood mixer mijn eieren niet meer verwarm. nu die ik het er gewoon op kamer temperatuur in.
Eieren hoeven op zich ook niet in de koelkast te staan, in de winkel en bij de boer staan ze ook naast de koeling.

7

Re: Ook een help voor mij??

:) neem ik volgende keer ook gewoon op kamertemperatuur ze.. ik leg ze altijd speciaal een uur op voorhand in de koelkast omdat je beslag er luchtig van zou worden.  zo zie je maar dat de wijsheden verschillend kunnen zijn van plaats tot plaats :D

8

Re: Ook een help voor mij??

De eieren staan bij mij nooit in de koelkast, maar ik dacht een keer gelezen te hebben dat als je ze klopt in een bak met heet water er dan een luchtiger beslag ontstaat.
De cake hebben we gewoon opgegeten met wat jam erover.
Groetsels

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.