1

Onderwerp: Ouwel op taart? Advies gevraagd.

Ik ga een taart maken voor het 40 jarig huwelijk van mijn schoonouders. Ik heb daarvoor een trouwfoto van ze op ouwel laten printen bij Cakeprint.(heel leuk geworden trouwens)
Ik wil vanavond de taart afmaken en daarna het liefst invriezen. Kan dat al met de ouwel foto erop? Of moet ik gewoon de taart helemaal afmaken en invriezen en pas volgende week na het ontdooien de ouwel erop doen?

Ik heb begrepen dat je een ouwel met piping gel op de taart geplakt moet worden.
Hoe doe je dat? Piping gel op de taart en dan de ouwel erop? Of piping gel op de ouwel smeren? En hoe dik moet de laag zijn?
Maakt het nog uit of je taart bekleed is met marsepein of fondant? Het liefst bekleed ik het met witte fondant.

Wat een vragen allemaal he? Ik wil gewoon dat ie er perfect uitziet!

Dus binnenkort in de Show off!

2

Re: Ouwel op taart? Advies gevraagd.

Ik heb (op advies van een bevriende bakker) gewoon een betje eiwit op de achterkant gedaan en het dan op een lap marsepein geplakt, dit enkele dagen laten drogen en daarna dat lapje op de taart gelegd, vond het een geslaagd projectje ... :cool:

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: Ouwel op taart? Advies gevraagd.

belluna schreef:

Ik heb (op advies van een bevriende bakker) gewoon een betje eiwit op de achterkant gedaan en het dan op een lap marsepein geplakt, dit enkele dagen laten drogen en daarna dat lapje op de taart gelegd, vond het een geslaagd projectje ... :cool:

Ik heb helaas geen aantal dagen meer! Ik wil de taart vanavond afhebben!

4

Re: Ouwel op taart? Advies gevraagd.

Weet niemand of je een taart met ouwel erop kan invriezen?

Ik ben er nu mee bezig en wil wel graag weten of ik de ouwel erop kan doen of niet voor ie in de vriezer gaat!!

5

Re: Ouwel op taart? Advies gevraagd.

zeker weten doe ik het niet, maar...ik denk dat de inkt (kleurstof) van de ouwel foto gaat doorlopen als ie vochtig wordt. En als je taart in de vriezer zet, en er weer uithaald, krijg je condens op de taart.
ik zou dat dus niet wagen. Beter je ouwel apart houden, en op laatste moment er op doen.