26

Re: Bicsuit of Cake: Wat en waarom?

Oef, wat een discussie! Over smaak valt te twisten, dat blijkt wel weer ;). Ben zelf al jaren erg angelsaksisch (engels, amerikaans, australisch...) georienteerd en dus ook groot fan van carrotcake, cupcakes/muffins en traybakes (millionaires shortbread mmmm). Sinds een jaar of wat ook bezig met marsepein/fondant en dat vergde wel wat aanpassingen in de receptuur...zoals iedereen hier weet is nou niet bepaald alle taartreceptuur geschikt voor een lading marsepein op de bovenkant :s Ben nog steeds op zoek naar een recept voor een soort appeltaart/cake die als biscuit/cake te gebruiken is, als je begrijpt wat ik bedoel...

Maar als ik een decoreertaart maakt, gebruik ik tegenwoordig bijna altijd het victoriasandwich-recept van Nigella Lawson (hetzelfde als het cupcakerecept, alleen andere hoeveelheden). Vind ik zelf, na behoorlijk wat uitgeprobeerd te hebben met biscuit, zowel met als zonder boter, toch het lekkerste. Eigenlijk zou ik het liefst mijn carrotcake-recept gebruiken, maar mensen zijn pas geneigd die te gaan eten, als ze niet weten wat het is: "wat lekker! wat zeg je nou? wortel?!" Zoals gezegd, over smaak valt te twisten :D

Groeten, Eline