1

Onderwerp: taarten voor morgen

hallo,

mijn vraag is welke vullingen ik kan gebruiken, als ik vandaag de taart bekleed tot morgen, maar gewoon buiten de koelkast laat staan.
ik weet botercreme met jam maar ja omdat met 4 taarten te moeten gaan vullen is ook zo saai.

groetjes solainge

2

Re: taarten voor morgen

jam? Jam kan je immers in de pot ook gewoon buiten de koelkast bewaren!

Re: taarten voor morgen

banketbakkersroom en vlaaivulling!

4

Re: taarten voor morgen

oke juist de dingen die ik dus niet heb gekozen, ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
dank je wel voor de reacties.

5

Re: taarten voor morgen

als ik nu een taartje vul met bitterkoekjespudding en bekleed met fondant zou dat goed gaan tot zondag ...??????

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

6

Re: taarten voor morgen

Er zijn maar weinig dingen die je volgens de regels buiten de koelkast langer dan 6 uur mag bewaren, en ik ben daar erg strikt in als je voor een ander moet cateren, een voedselvergiftiging zit in deze temperaturen niet meer in een klein percentage.

Vullingen die wel kunnen zijn jam, botercreme (zonder melk, roomtoevoegingen) ganache is ook een prima houdbare vulling, lemon of sinaappelcurd.

I believe in Sandy Claws

7

Re: taarten voor morgen

Wat ook nog kan en erg lekker is is een caramelfill of dulche de leche :)

I believe in Sandy Claws

8

Re: taarten voor morgen

ik zet deze wel in de koelkast in een kartonnen doos en servetjes om event vocht op te nemen..en op hoop van zegen dan maar....hij is voor onszelf....dus mocht ie zweten is het niet heel erg en hebben we weer wat geleerd....wil je caramelfill en dulche de leche uitleggen...klinkt heel lekker al heb ik geen idee wat het is...:-)

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

9

Re: taarten voor morgen

Caramel fill wordt gebruikt bij bvb chocolade bonbons maken en is een caramel room mengsel het recept is heel simpel, maar je moet wel erbij blijven :)

Het recept dat ik gebruik staat hier: http://www.chocolatewarehouse.nl/index. … &id=63

Dulche de leche is zelfs nog veeeel eenvoudiger, koop een blikje gecondenseerde melk en neem een diepe pan, zet blikje erin en vul de pan met water zodat de bovenkant van het blikje minstens 3 cm onder staat. Nu breng het water aan de kook, zet daarna op een klein pitje en sluit de pan met het deksel.

Controleer ieder half uur of het water bijgevuld moet worden en doe dat dan met kokend water, laat zachtjes 5 uur koken.

Daarna blikje af laten koelen, openen als je eht nodig hebt en je hebt een lekkere cremige caramelachtige substantie die je dan zo kunt gebruiken, kinderen vinden eht heerlijk op brood enzo, of als vulling voor taarten, ook kuje een beetje door je botercreme werken bvb.

I believe in Sandy Claws

10

Re: taarten voor morgen

dank je wel.....ga ik zeker proberen.....:-)

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl