1

Onderwerp: Saroma en botercreme?

Ik heb vanmorgen bij het boodschappen een paar pakjes van die Saroma pudding meegenomen, dit moet je normaal mengen met koude melk en laten opstijven in de koelkast zodat je pudding krijgt.
Máár nu wou ik graag weten of je ook wat van die poeder door de botercreme kan doen zodat je A. de smaak krijgt en B. een beetje kleur krijgt?
Ik heb nu de smaken Framboos, sinaasappel/perzik en tja wat was dat ook al weer...banaan dus :D
Groetjes Monique

2

Re: Saroma en botercreme?

ik doe die zakjes (geen heel zakje trouwens) Vaak door de slagroom als ik daar een smaakje aan wil hebben dat gaat goed ,wordt iets stijver!!! Denk dat de botercreme dus erg stijf wordt met saroma erdoor,omdat dit vaak al iets stijver is dan slagroom!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Da's ook toevallig zeg! Gisteren heb ik een pakje frambozen saroma gekocht om het te gaan proberen. Het moet dan ook stevige botercreme worden omdat ik roosjes op cupcakes wil gaan spuiten. Ik hier laten weten of het een succes was of niet...

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

4

goed idee ....ik ben heel nieuwsgierig naar de resultaten,en wil graag horen welke hoeveelheden je hebt gebruikt etc...

Erika

5

Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat Lonneke, leuk dat je het wilt delen.

Rianne, dat van door de slagroom is ook een goed idee zeg.
Ik twijfelde al of het zou lukken door de boter omdat het idd met melk ook flink opstijft en was dus idd bang dat de boter te "hard" zou worden, ben benieuwd naar het resultaat van Lonneke, het lijkt me wel lekker namelijk ;)

6

Ik heb bij mijn fudge bananen cupcakes ook bananensaroma gebruikt. Gewoon door de botercreme, maar wel een klein beetje anders vind ik dat de smaak erg overheersd.

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Lonnes schreef:

Da's ook toevallig zeg! Gisteren heb ik een pakje frambozen saroma gekocht om het te gaan proberen. Het moet dan ook stevige botercreme worden omdat ik roosjes op cupcakes wil gaan spuiten. Ik hier laten weten of het een succes was of niet...

Ja daar ben ik heel benieuwd naar want dat wil ik ook gaan doen !!

8

en...en....en.....en ???????  heb je t al geprobeerd??

Erika

9

Ik heb vandaag de botercreme gemaakt volgens recept van deze site, daarbij heb ik naar inzicht en smaak poeder (banaan) bijgevoegd en dit gemengd door de botercreme met de mixer, daarbij heb ik ook nog wat melk toegevoegd en in de koelkast gezet.
Ik heb roomboter gebruikt en het is me daar toch lekker joh!
Ik snap alleen niet waarom ik nog steeds van die suikerkorrels hoor knarsen, net alsof je zand tussen je tanden hebt zitten....hoort dit zo?
Ik heb poedersuiker gebruikt en vrij lang gemixt, wat doe ik toch fout?
Afijn, met saroma gaat het hier dus goed, kan niet zeggen dat het door de saroma poeder veel en veel steviger word, ja wel ietsje (zou dus ideaal zijn voor een cupcake boeket denk ik) maar het is nog steeds zacht en smeerbaar zeg maar.

10

Wat een goede ideetjes van jullie allemaal. Lekker creatief met taartsmaakjes :D
We wachten nog even op de resultaten van Lonneke :D :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

miekpiekje schreef:

Ik heb vandaag de botercreme gemaakt volgens recept van deze site, daarbij heb ik naar inzicht en smaak poeder (banaan) bijgevoegd en dit gemengd door de botercreme met de mixer, daarbij heb ik ook nog wat melk toegevoegd en in de koelkast gezet.
Ik heb roomboter gebruikt en het is me daar toch lekker joh!
Ik snap alleen niet waarom ik nog steeds van die suikerkorrels hoor knarsen, net alsof je zand tussen je tanden hebt zitten....hoort dit zo?
Ik heb poedersuiker gebruikt en vrij lang gemixt, wat doe ik toch fout?
Afijn, met saroma gaat het hier dus goed, kan niet zeggen dat het door de saroma poeder veel en veel steviger word, ja wel ietsje (zou dus ideaal zijn voor een cupcake boeket denk ik) maar het is nog steeds zacht en smeerbaar zeg maar.

Heb je de poedersuiker gezeefd???
En ik lees dat je extra melk erdoor hebt gedaan en daardoor wordt het denk ik niet steviger.
Maar wel errug lekker nietwaar?!

12

marlies schreef:

Heb je de poedersuiker gezeefd???
En ik lees dat je extra melk erdoor hebt gedaan en daardoor wordt het denk ik niet steviger.
Maar wel errug lekker nietwaar?!

Hoi Marlies,

De poedersuiker heb ik idd niet gezeefd, maar nam aan dat dit niet hoefde aangezien het van die poedersuiker is voor over de poffertjes (of heb ik nou heeeeel dom gedaan en bedoelen ze andere poedersuiker???).
In het recept stond niet dat er melk bij de botercreme moest maar had dit zelf wel gedaan (2 theelepeltjes) en het is idd heel erg lekker, ik heb de botercreme nu in de koelkast staan en het is nog  smeerbaar (ik smeer het vanuit het potje waar ik de creme in heb gedaan zo op mijn cupcakeje...voor eigen gebruik hoor, voor de kids komt er een mooie rozet op hihi)
Dus denk dat het zonder melk ook nog wel smeerbaar blijft...ben benieuwd naar de ervaring van Lonneke, zelf ga ik vanmiddag nog een framboos smaak maken en dan zonder toevoeging van melk, weet ik het verschil.
Ik vind saroma banaan een lekkere smaak máár kan me voorstellen dan er mensen zullen zijn die het een chemische banaan smaak vinden, zoals de pudding van saroma smaakt zo smaakt je botercreme min of meer ook, tis maar net wat je lekker vind.

13

Als je wat smaakjes zoekt om je botercreme een meer kindersmaak te geven zoals banaan, zonder de toevoegingen die in saroma zitten, dan kijk eens bij een goed gesorteerde toko, daar hebben ze vaak veel smaakjes die je nergens anders vindt.

Is het voor volwassenen dan probeer eens een likeur.

Danuta

I believe in Sandy Claws

14

Ik heb het geprobeerd en vond het niet zo'n succes. Of ik heb te weinig Saroma gebruikt, of mijn smaak werkt niet zo goed (kan best hoor, haha) of het werkt minder goed met de frambozensmaak. Mijn recept was 50 gr. Saroma, 50 gr. melk, 250 gr. boter en 250 gr. poedersuiker en dan gewoon lang mixen.

De smaakjes bij de toko vind ik trouwens meestal niet zo lekker, heb er een paar geprobeerd maar die smaakten allemaal naar kauwgomballen :( En van likeur houd ik niet.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

15

Ow wat jammer zeg...... Het leek me een heel handig en lekker plan.....

16

Lonnes schreef:

De smaakjes bij de toko vind ik trouwens meestal niet zo lekker, heb er een paar geprobeerd maar die smaakten allemaal naar kauwgomballen :( En van likeur houd ik niet.

Van likeur hoef je ook niet te houden maar het zijn namelijk prima smaakmakers, amaretto, limoncello, bailey's caramel om er maar een paar te noemen, van de alcohol proef je weinig tot niets terug.

Of je zou kunnen opteren voor koffiesiropen of andere siropen, ik gebruik voor vruchtenbotercreme vaak zelfgemaakte siropen van fruit en suiker, heerlijk.

I believe in Sandy Claws

17

Die Saroma pudding is dat een merk en is dat ook in Belgi

18

Ja hoor als het goed is is dat ook verkrijgbaar in Belgie. het is van Dr. Oetker.

19

Saroma pudding heb ik ondertussen gevonden in de smaken, vanille, chocolade en aardbei. Misschien dat ze in de Carrefour wel wat meer smaken hebben, want frambozen en banaan lijkt me heel lekker :9

Misschien een ander vraagje. Ik hoor jullie ook wel eens van prinsessenglazuur spreken. Is dat ook niet van Dr. Oetker? Heeft iemand van de Belgjes dit al hier gevonden?

20

Dat is inderdaad ook van Dr. Oetker maar is hier nog niet zo heel lang verkrijgbaar hoor. Misschien komt dat bij jullie ook nog wel....

21

Granny W. schreef:
Lonnes schreef:

Van likeur hoef je ook niet te houden maar het zijn namelijk prima smaakmakers, amaretto, limoncello, bailey's caramel om er maar een paar te noemen, van de alcohol proef je weinig tot niets terug.

Of je zou kunnen opteren voor koffiesiropen of andere siropen, ik gebruik voor vruchtenbotercreme vaak zelfgemaakte siropen van fruit en suiker, heerlijk.

mmmmmmmmmm, ik hou ook niet van wiskey, maar een goede door de botercreme is zo lekker. Zeker in combinatie met de chocolade stouttaart en kersenvlaaivulling.
Ik vind saroma best lekker, maar tussen de taart vond ik het ook geen succes.

22

Ik heb net nog botercreme gemaakt met sinaasappelsmaak van saroma en de andere met framboos van saroma.
Moet zeggen dat deze 2 smaakjes niet echt lekker zijn als je het zo proeft, maar op een cupcakeje is het weer wel lekker, vind ik dan hoor :p

Deze keer heb ik trouwens de poedersuiker gezeefd en het knarsen tussen de tanden is al minder maar nog niet helemaal weg.
Is jullie botercreme knarsvrij of knarst het ook nog een beetje?
Anders ga ik me voortaan maar niet meer wagen aan deze methode van botercreme maken en bestel ik de botercreme uit de webshop, want daar kan ik volgens mij niet veel fout mee doen...toch?

23

Heb het zelf nog maar een paar keer geprobeerd, maar mij viel ook al op, dat de suiker niet goed wordt opgenomen, net of je kristalsuiker i.p.v. poedersuiker gebruikt.
Nu heb ik gehoord dat poederbakkerssuiker, nog zachtere poeder is.
Dus ga ik bij de groothandel eens die soort halen.
Heeft iemand daar ervaring mee?

24

Suikerbakkerspoeder bedoel je denk ik, dit verkopen ze ook bij de webshop.
Werkt heel prettig, knarst niet!

Groetjes Renske

25

renskemorees schreef:

Suikerbakkerspoeder bedoel je denk ik, dit verkopen ze ook bij de webshop.
Werkt heel prettig, knarst niet!

Ja, die bedoel ik.