1

Onderwerp: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Oh jee, wat ben ik een oenemeloen! Ik ben bezig met de communietaart voor onze dochter.  Helemaal zonder nadenken mijn taart netjes gesneden en gevuld. Wil ik de botercreme gaan smeren om hem mooi glad te krijgen, zie ik tot mijn grote schrik dat ik de bovenkant de bovenkant heb gelaten (ik neem aan dat iedereen wel snapt wat ik bedoel :Y)  en daar zit een grote holling in. Oh wat vreselijk stom :grr:

Wat kan ik nog doen? Het is een vierkante taart van 30 x 30, gevuld met bb creme extra en vlaaivulling en dan nog een laag monchou + slagroom en aardbeienvlaaivulling. Dus hij is behoorlijk hoog geworden. Alles wel netjes met een flinke laag botercrem dijkjes gemaakt.

Ik kan verschillende dingen doen, maar wat is het beste denken jullie?
1. taart gewoon omdraaien (maar gaat dan de vulling niet door de cake heen naar beneden, het waren maar dunne laagjes cake, zo'n 2 cm denk ik)
2. laagje botercreme op de holling en dan vullen met cake die nog in de vriezer ligt en dan weer glad smeren met botercreme. Maar krijg ik hem dan nog ooit glad. De hoeken zijn nl ook niet recht natuurlijk. Die gaan allemaal een flink eind naar beneden. Bijna niet te doen om die dicht te smeren met botercr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Ik geloof dat ik hem toch gewoon om zou draaien. Voorzichtig, evt met wat hulp. Die vulling zakt niet door de cake naar beneden hoor.

Als je de holling opvult met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Ik zou gewoon je onderplaat erbovenop zetten en in een beweging de hele handel omdraaien!

moet lukken hoor de taart zit dan tussen twee planken dus er gebeurd niets mee.

succes!
je zult zien dat je er niets meer van ziet bij het eind resultaat.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Ik zou ook doen wat Marianne en Saskia zeggen !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Draaien dat ding! Ik laat mn vulling meestal afhangen van de dikte van de plakken, dus soms zit er in de onderste laag jam, en soms room, en soms nou ja..wat je er maar tussen doet...
Voor je vulling hoef je niet bang te zijn denk ik zo hoor....

Plaat er op, en in 1 beweging draaien, desnoods met 2 man!

Succes,

Erika

6

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

hoi, ik heb het pas ook meegemaakt, en heb mijn taart ook gewoon omgedraaid.DIt ging zonder problemen! DUs dat zou ik in jouw geval ook doen.Succes met het afmaken..

gr ciska

7

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

als je een springvorm hebt gebruikt:
rand er om heen en dan dicht doen, plank o.i.d. erop leggen.
en dan omdraaien ( je hebt toch wel een onderplaat of zoiets gebruikt???

cateren is ook gebakjes maken :)

8

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

Harstikke bedankt voor de tips. Het is gelukt. Ik durfde het zelf niet aan. Ik heb het Wijnand (mijn man) laten doen. Ik ben weer helemaal blij :D :D :D
Nu ben ik aan de gang met mijn decoflex margrietje. Het lukte in het begin niet erg, maar nu gaat het al weer een stuk beter. Oefening baart kunst :Y Dit geldt met alles wat je doet, maar ik vind dat het met het decoreren van de taarten, wel extra opvalt :Y
Maar nu ben ik aan het babbelen en daar is een ander topic voor ;) Volgende week heb ik lekker veel tijd om op het forum te gaan zitten! Heb ik reuze veel zin in.

Bedankt het meiden. Jullie geven me weer moed, om morgen weer verder te gaan.
Zondagavond zal ik proberen meteen het taartje te showen

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Re: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing

houd moed hoor,
mijn laatste taart heb ik meerder malen aangepast, en uiteindelijk was het wel door de beugel ( om 3 uur 's nachts)
reactie van de ontvangster:
Mag ik je kussen.
ik nog zo: was niet wat ik wilde maar dat wilde ze niet horen

Maar een taartje voor je eigen kindje blijft toch  heeeeeel speciaal

Ik ga ervoor dat je gewoon laat zien wat je kan
dit en dat hoort gewoon zo

succes bij je ontwikkelingen

cateren is ook gebakjes maken :)