Onderwerp: HELLUP, taart onderste boven, wie heeft een oplossing
Oh jee, wat ben ik een oenemeloen! Ik ben bezig met de communietaart voor onze dochter. Helemaal zonder nadenken mijn taart netjes gesneden en gevuld. Wil ik de botercreme gaan smeren om hem mooi glad te krijgen, zie ik tot mijn grote schrik dat ik de bovenkant de bovenkant heb gelaten (ik neem aan dat iedereen wel snapt wat ik bedoel ) en daar zit een grote holling in. Oh wat vreselijk stom
Wat kan ik nog doen? Het is een vierkante taart van 30 x 30, gevuld met bb creme extra en vlaaivulling en dan nog een laag monchou + slagroom en aardbeienvlaaivulling. Dus hij is behoorlijk hoog geworden. Alles wel netjes met een flinke laag botercrem dijkjes gemaakt.
Ik kan verschillende dingen doen, maar wat is het beste denken jullie?
1. taart gewoon omdraaien (maar gaat dan de vulling niet door de cake heen naar beneden, het waren maar dunne laagjes cake, zo'n 2 cm denk ik)
2. laagje botercreme op de holling en dan vullen met cake die nog in de vriezer ligt en dan weer glad smeren met botercreme. Maar krijg ik hem dan nog ooit glad. De hoeken zijn nl ook niet recht natuurlijk. Die gaan allemaal een flink eind naar beneden. Bijna niet te doen om die dicht te smeren met botercr
http://www.taartwerk.nl