Onderwerp: hulp met marsepein gevraagd! (dringend!)
hallo,
ik ben druk bezig aan de taartjes voor morgen. Tot nu toe is alles geslaagd: 1 grote rechthoekige chocoladebiscuit gemaakt (gelukt!) , netjes in 2 verdeeld, 1 deel gevuld met mascarpone (gemengd met eidooier en poedersuiker) en verse aardbeien, deze wordt afgesmeerd met een laag botercreme en dan chocolade erover. Het andere deel zal ik vullen met tobleronemengsel, maar hij wil maar niet stijf worden. Ik maak me daar nog geen zorgen over, want ik ben nu gelatine aan het weken om er door te doen, ik hoop enkel dat ik hem vanavond (vannacht) nog stijf krijg. Dit deel wou ik dan inpakken als cadeau met een strik van marsepein.
En nu komt het: ik heb marsepein gemengd met een restje fondant, en gekleurd met gel. Nu is het zo dat hij al 'scheurt' terwijl ik nog aan het rollen ben, of zelfs al tijdens het kneden. Ik dacht dat marsepein/fondant scheurt doordat het te 'droog' is (teveel poedersuiker), maar hij voelt juist heel vet aan.
Dus nu ben ik enorm aan het twijfelen of ik nu juist poedersuiker moet toevoegen, of iets vochtigs. De strik vouwen lukt dus al helemaal niet, vanaf ik hem omplooi scheurt hij al doormidden.
Graag een beetje advies, want ik heb niet genoeg om heel de taart mee te bekleden, dus moet ik er wel iets anders mee maken (en roosjes gaat niet meer want ik heb het turkoois gekleurd)
Bedankt!
Groetjes,
Els