1 Laatst bewerkt door Moosdoosparaplu (11-05-2007 22:08)

Onderwerp: Hebben jullie een lekker tip voor vulling?

Ik heb in huis: Vlaaivulling kersen en aardbeien
                       Mascarpone
                        Verse aardbeien
                       Slagroom en natuurlijk jam en botercreme..
Iemand een goed idee?? Ga  2 taarten maken met OF 1 laag gevuld, of 2..
Thx!!

Mo

2

Re: Hebben jullie een lekker tip voor vulling?

Ik had er pas een met banketbakkersroom en verse aardbeitjes gemaakt. Was erg lekker. Jij kan het natuurlijk met slagroom en verse aardbeitjes doen. Mmmmm, het water loopt me al in de mond!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ja, of een laag aardbeien vlaaivulling en een laag mascarpone met stukjes verse aardbei erin.
En de andere taart met de kersenvlaai vulling en slagroom. Mischien zelfs chocolade slagroom? Wat cacaou toevoegen of een stuk shocolade smelten in kokende slagroom, als het afgekoeld lekker lang mixen, mmmm. :9

Oke dan! Ik ga morgen gelijk aan de slag
En wendy, hier spreekt een migraine patient aan de propranolol
GA NAAR BED!
x mo

5

Lekker spul h

6 Laatst bewerkt door wendy (11-05-2007 22:33)

Ja Mo, ik zal het doen Mo. :O
Hihi, echt waar, heb van 9 tot 21,30u gewerkt en morgen weer en daarna nog taart. Dus het is mooi geweest voor vandaag.
Heb er inderdaad ook alweer 3 aanvallen opzitten deze week, :s zou waarschuwing genoeg moeten zijn dat ik meer rust moet nemen h

Oh jee.. wat heeft dat toch met elkaar te maken, taarten bakken en migriane...:S

Maar, ik had er woensdag weer 1 hoor, een aanval.. Propra of geen propra..pff.. Stukken van mijn gezichtsveld weggevallen en een dove-tintelende linkerhadn..
..ohhhh, ik kan er een boek over schrijven..
Heb het sinds ik me kan herinneren! in ieder geval vanaf mijn 7e..
maar als baby ook al ?

x mo

8 Laatst bewerkt door Naära (11-05-2007 22:38)

Het is bij mij erfelijk. En ja, had als baby al hele zware aanvallen. Alleen wisten m'n ouders het toen natuurlijk nog niet. Zo'n baby kan weinig zeggen. Maar ik gilde aan een stuk door, spuugde alles er uit, enz. En naderhand dronk ik opeens 3 of 4 flessen in 1 keer en dan was het weer goed.  Ben binnenstebuiten gekeerd door artsen, opgenomen omdat ze dachten aan een hersenvliesontsteking maar niets te vinden.
Toen ik wat ouder was en kon zeggen waar ik last van had herkenden ze het patroon (hoofdpijn, heel hevig overgeven) dat ik als baby al regelmatig had.
Ik ben inmiddels na 29 jaar gewend om 24 uur per dag, 7 dagen in de week hoofdpijn te hebben. Maar leuk is anders.

9

Heel herkenbaar, ik had het ook al vanaf ik me herrinner, alleen wisten we toen nog niet wat het precies was, dat bleek later.
Bij mij is het meestal hormonaal hoor, dan heb ik geen last van mijn gezichtsveld, maar wel de pijn en misselijkheid.
Nu met te veel drukte en slaapgebrek, komen ook mijn ogen weer aan de beurt, en dan weet ik dat het geen hormonen zijn bij mij. Je leert je lijf kennen h

10

voor mij ook herkenbaar, heb zelf ook migraine,  meestal een aanval die een week duurt zo 1 keer in de maand! veel mensen zeggen: neem een asperientje? weten niet waar ze het over hebben (kunnen ze ook niet weten als ze het niet hebben).
ben het inmiddels gewend, heb het sinds mijn 9e ongeveer.

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

11

ja hier ook migraine patient, heb jaren bij de dokter gelopen met klachten en ondanks dat mijn klachten duidelijk waren voor magraine kon hij dat niet bedenken tot ik een jaar jaren later weer voor een afspraak in de wachtkamer zat en een folder zag liggen voor maigraine en maar even doorgelezen, nou kon meteen de folder mee naar binnen nemen want al mijn klachten stonden erop, dus nadat ik de dokter de folder had gegeven zei ie; ja dat zou het nou inderdaad kunnen zijn, kon hem wel wat aan doen. Maar ben zelf antilliaans en heb migraine sinds ik in Nederland woon, begon met 8 jaar heb ik de jaren tot nu toe wel verschillende sterkte in gehad, in de leeftijd van 10 was ik meteen een week ziek, wist toen niet dat het migraine was wist alleen dat zolang de kamer donker was het goed was. Nu heb ik verschillende medicijnen maar echt  helpen doen ze niet, ze zorgen dat de migraine zakt maar daarna weer terug komt, dus loop ik een week met migraine en hoofdpijn de een of de ander dan wisselt het zich af.

groetjes solainge

Wat een drama's he, die migraine verhalen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik Propranolol slik om de migraine te voorkomen..
En het werkt, had namelijk in een periode in 8 dagen tijd 11 ( !) aanvallen gehad..
Als je meer dan 2 aanvallen in een maand heb, kom je in aanmerking voor Propranolol..
Dus, misschien is het wat voor de patientjes onder ons ?
xx mo

13

dag moosdoosparaplu,

ik ga het zeker even met mijn dokter bespreken, ik voel hem nou al aankomen dus ga zo alvast mijn medicijn in nemen, maar hoe werkt het bij jou, hoe lang duurt het gemiddeld voor het begint te werken? en is het een pil, poeder.....?

groetjes solainge

14

Propranolol zijn beta-blockers. Het zijn dus medicijnen die je bloeddruk wat omlaag brengen, je hartslag wat vertragen, enz. Je moet het gewoon elke dag slikken en het maakt je hele lichaam dus ietsje rustiger. Haalt de piekjes dus van de dagelijkse hoofdpijn af. Het geneest geen aanval, voorkomt geen aanval. Maar voor mensen (zoals ik) die dagelijk tegen een migraine aan zitten maakt het het leven dus iets dragelijker ;)

Bij een aanval zelf doe ik niet meer dan paracetamol en domperidon innemen (zetpillen, iets anders hou ik niet binnen) en proberen te slapen. Maxalt wil heel soms nog wel eens helpen om een aanval tegen te gaan. Maar als het komt dan komt het gewoon. Het moet er nou eenmaal uit.
Heb vroeger injecties gehad (Immigran, pillen hielpen niets) en die werkten toen erg goed. Raakte half in een coma, oh wat was dat lekker. En daarna heel doezelig wakker worden en je lekker voelen. Helaas werkten ze na een tijd niet meer en ben ik er weer mee gestopt.
Ergste periode was tijdens m'n zwangerschap want toen mocht ik natuurlijk helemaal niets innemen!

Naara, we lijken wel 2ling
Ik heb ook die immigran injecties gehad, ging ik bijna OUt, moest de huisarts komen om tegen -gif ( ?) te geven, wat was dat eng zeg.. dus dat ook maar niet meer..

hmmm..misschien verhuizen met deze discussie naar een kletstopic?
x mo

Ja dat vroeg ik me altijd al af hoe weet je nou hoe lang de slagroom (nadat je er chocolade ingesmolten hebt en afgekoeld) moet mixen. Toen ik het deed begon het volgens mij te schiften. Het wordt toch niet meer zo stijf als met 'kale' slagroom?

wendy schreef:

Ja, of een laag aardbeien vlaaivulling en een laag mascarpone met stukjes verse aardbei erin.
En de andere taart met de kersenvlaai vulling en slagroom. Mischien zelfs chocolade slagroom? Wat cacaou toevoegen of een stuk shocolade smelten in kokende slagroom, als het afgekoeld lekker lang mixen, mmmm. :9

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

heee
het is gelukt hoor!
Ik heb er een lepel nutella doorgemixed en moest inderdaad langer mixen, maar de substantie is perfect!!
thx dames! Deze was dus het kado en die heb ik gevuld met vlaaivulling door de mascarpone gemixed ( kersensmaak vulling ) en chocolade slagroom!!!!!!joepie!
De volgende doe ik mascarpone met verse aardbeie en een laag vlaaivulling
hmmmmmmmm maandag Sonja bakkeren !!

sorry allemaal dat ik zo over jullie vreselijke migraine verhalen heen walste maar ik heb ze nu pas gelezen ! Vanmiddag zag ik ff vlug wendy's antwoord over de chocolade=slagroom en heb alleen even snel een vraagje gepost maar nu las pas ik alles en jeetje wat een ellende! Dan valt het bij mij wel mee; alleen maar moe omdat de kids niet doorslapen! Hoe doen jullie het als er een taart af moet? questie van goed plannen En doe je veel voorbereiding vantevoren? (dubbele hoeveelheden enzo en dan invriezen ofzo) succes en sterkte allemaal!
Els

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl