1

Onderwerp: Enkele taartvraagjes

Hey iedereen,
eerst en vooral vind ik deze site ongelooflijk.  Ik wist niet dat je zoveel dingen kon doen met een taart.  Spijtig genoeg ben ik dan ook nog een leek.  Ik hoop dat jullie deze vragen dan ook willen beantwoorden..

Voor de huwelijksverjaardag vna mijn ouders wil ik een soort 'bruidstaart' maken.  Ik dacht dus een biscuit te maken met een laagje slagroom-ananans.

Nu wou ik dit bekleden zoals jullie hier op de site doen, met een fondant of marsepein ofzo maar ik heb schrik dat dit VEEL te zoet gaat zijn.  Iemand hier ervaring mee?  Zijn er verschilende smaken in of kan je smaken toevoegen?

Is het de bedoeling dat je onder die laag fondant dan ook slagroom rondom gans de taart doet?  Schuift de fondant er dan niet af of smelt die niet?

En verder weet ik absoluut niet waar ik fondant moet kopen in Belgie.  Ik heb al gezocht maar bij ons is dat blijkbaar niet zo bekend..

grtz

2

Re: Enkele taartvraagjes

Hallo Kelly,

Welkom bij ons op het forum! En leuk dat je aan een projectje wil gaan beginnen!
Ik zou je willen aanraden de FAQ eens door te spitten dan ben je vast al een heel stuk wijzer :Y Gewoon even aanklikken in het donkere oranje balkje links hier op de pagina!

En als je dan nog vragen hebt, dan stel je ze gewoon weer! Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

hoi
ik zou geen ananas in je vulling doen
de ananans breekt je slagroom af door het fruit zuur

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

4

Hey,
Bedankt, bij de FAQ was ik nog niet gaan kijken, ben er idd al veel wijzer uit geworden. 

Ik had reeds een taart gemaakt met slagroom en ananas en deze was vrij lekker.  Ik kwam op het idee omdat ze dit bij de bakker ook zo doen.  Of is dit een ander soort slagroom, banketbakkersroom ofzo iets, wat het verschil ook mag zijn..

Ik sta eigenlijk open voor elk idee van vulling die niet te zoet gaat zijn.. dus laat maar gerust weten wat je het beste lijkt..

kheb er echt al zin in :)

5

Marsepein uit de webshop is heel lekker en niet zo zoet als je zou verwachten van marsepein. Veel mensen die niets van marsepein moeten weten eten mijn taarten met marsepein gewoon op en vinden het nog lekker ook. Gewoon vullen met iets wat niet zo zoet is, bosvruchtenjam en mascarpone bijvoorbeeld.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Kelly, geen idee van waar jij bent maar in Gent verkopen ze fondant in het Gents bakkershuis. Ik maak mijn fondant eigenlijk liever zelf, maar voor het gemak maak ik altijd marshmallowfondant. Dat is inderdaad wel vrij zoet. Ik probeer hem gewoon zo dun mogelijk uit te rollen.

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

7

Ananas met slagroom gaat alleen fout wanneer je verse ananas gebruikt, ananas uit blik gaat prima. Voor het insmeren zou ik botercreme gebruiken, geen slagroom. Je loopt dan idd risico op smelten. Chocopasta schijnt ook te kunnen, maar ik zou dan witte nemen. Zelf fondant maken lukt vaak goed hoor, even bij de recepten kijken. Vooral MMF is niet moeilijk en niet duur.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

Had hier wat marshmellow's liggen (diegene die je op de BBQ doet) en heb het even geprobeerd :)   Met heel veel bloemsuiker lukte het wel om er deeg van te maken.. wel heel zoet.  Misschien als ik er wat vanillesmaak aan toe voeg, smaakt het iets zachter??

Nu nog een vulling vinden.. bosvruchtenjam lijkt mij nogal raar in een taart.  maar misschien in combinatie met de mascarpone wel lekker.  Het proberen waard..

Bedoel je met de mascarpone, gewoon zoals het uit het potje komt of bewerkt zoals je bijvoorbeeld doet als je tiramisu maakt?

Bedankt voor de reacties..