Onderwerp: HELP! Taartbodem gebroken...
Grr... mijn ongeduld speelt me altijd parten. Chocoladetaartbodem gebakken, wilde hem storten op het rooster. Nou was ie nog best warm, maar met gewone biscuit kan dat meestal toch wel wat te vroeg.. maarja, dit was een chocobodem en dus zwaarder en vochtiger, en bij het storten brak hij dus.. niet in het midden, een zijkant eraf en een barst aan de andere kant. Ik heb dus geen tijd om een nieuwe te bakken, hij is voor vanmiddag op mijn werk.
Tips over hoe hem te redden??
Gewoon af laten koelen, doorsnijden, vullen en beetje lijmen met botercreme (heb ik toch teveel van)?
Er komt trouwens kokos-slagroom vulling in, en botercreme aan de zijkant met chocosticks en chocoladeganache over de bovenkant. Zou dat een beetje houden? Als ik m aansnij en er breekt een stukje af is dat natuurlijk toch geen ramp, en misschien blijft het wel plakken door de slagroom+botercreme+ganache?
Of de zijkanten eraf halen en het maar doen met een inieminie taartje? (zeg maar: de helf van de grootte.... denk dat dat m niet wordt, anders heb ik niet genoeg..)
DUS: advies????