1

Onderwerp: HELP! Taartbodem gebroken...

Grr... mijn ongeduld speelt me altijd parten. Chocoladetaartbodem gebakken, wilde hem storten op het rooster. Nou was ie nog best warm, maar met gewone biscuit kan dat meestal toch wel wat te vroeg.. maarja, dit was een chocobodem en dus zwaarder en vochtiger, en bij het storten brak hij dus.. niet in het midden, een zijkant eraf en een barst aan de andere kant. Ik heb dus geen tijd om een nieuwe te bakken, hij is voor vanmiddag op mijn werk.

Tips over hoe hem te redden??

Gewoon af laten koelen, doorsnijden, vullen en beetje lijmen met botercreme (heb ik toch teveel van)?

Er komt trouwens kokos-slagroom vulling in, en botercreme aan de zijkant met chocosticks en chocoladeganache over de bovenkant. Zou dat een beetje houden? Als ik m aansnij en er breekt een stukje af is dat natuurlijk toch geen ramp, en misschien blijft het wel plakken door de slagroom+botercreme+ganache?

Of de zijkanten eraf halen en het maar doen met een inieminie taartje? (zeg maar: de helf van de grootte.... denk dat dat m niet wordt, anders heb ik niet genoeg..)

DUS: advies????

2

Re: HELP! Taartbodem gebroken...

Ik zou hem proberen te lijmen, als dat niet lukt kun je de randen toch altijd nog afsnijden?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

Ik denk dat lijmen best lukt hoor. Het gebeurt mij ook weleens, en dan smeer ik lekker dik met botercreme, dan komt het goed.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

ja, dan wordt ie alleen wel klein... ga me nu wagen aan een lijmactie... wordt vervolgd! (mmm heb wel aan de afgebroken stukjes kruim gesnoept, en weet nu wel dat de bodem heerlijk is, overigens ;))

5

Gewoon lekker lijmen, maar ik ben dus gelijk gewaarschuwd, want ik heb nu voor het eerste een chocolade biscuit in de oven staan. Proeftaartje want volgende week moet een grote rechthoek maken van chocolade biscuit.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Ik ben blij dat ik weet dat ik hiervoormoet uitkijken, maar wat een pech Nietzz. Ik hoop dat de lijmactie nog gelukt is. Ik denk dat het wel moet lukken, maar toch. een hoop extra werk :(  Maar

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

7 Laatst bewerkt door Nietzz (10-05-2007 11:42)

nou, ik heb toch de zijkanten eraf gesneden, en de brokkels daarvan gebruikt als tweede laag. Die chococake die ik had gemaakt was volgens mij redelijk aan de natte kant, wat ook de bedoeling was, maar daardoor was ie ook erg breekbaar. Het leek zo nog wel wat te worden, maar toen ik om er ganache overheen te doen de taart op het rooster zette (de overgebleven bodem was dus nog wel heel), begon de bodem alweer te breken... heb hem nu op een kartonnetje staan, nog wel ganache overheen gedaan en chocosticks langs de zijkant.
Enorme kliederboel, en omdat ik bij gebrek aan doekje en overdosis paniek alle overbodige botercreme/ganache/cake in mijn mond stop, ben ik enigszins misselijk... ik denk dat ik vanavond geen stukje meer hoef :D wel ff stukje geproefd van de cake met een restje vulling, en het was echt heerlijk.. wel de lekkerste taart die ik heb gemaakt tot nu toe ;).

Ik ga toch nog maar een nieuwe bakken, met standaard cakemix. Doe ik liever niet, maar je moet wat. Heb nog slagroom en kokos over, dus kan nog kokosvulling maken. Ook nog choco over, dus smelt er gewoon zo choco over denk ik. En doe wat cacao door het cakebeslag. De gebroken taart... tja, ik weet niet of ik die heel meekrijg, misschien nodig ik maar wat mensen uit bij me op de koffie morgen... ;)

8

Hihi, nou ben ik in alle chaos ook nog een half pakje boter kwijt... hoe een mens dat nou voor elkaar krijgt, boter kwijtraken 8)

9

Nietzz schreef:

De gebroken taart... tja, ik weet niet of ik die heel meekrijg, misschien nodig ik maar wat mensen uit bij me op de koffie morgen... ;)

Mag ik komen?? Want je taart klinkt toch wel heel erg lekker..... :)

10

http://i2.photobucket.com/albums/y12/Avant_la_lettre/P1000476.jpg

Dit is 'm dus, t misbaksel ;) andere cake staat nu in de oven.

Heb cocos door cakebeslag gedaan, wordt dus cocoscake. Vulling is chococakeroom: heb de restjes chococake verkruimeld en door de slagroom gedaan. Erover het restje chocoganache, zijkant chocoladeplakaten. Laten we hopen dat deze wel slaagt!

11

Hihi, ja hij ziet er misschien niet uit en hij valt uit elkaar, maar lekker is ie inderdaad... Dus kom maar langs ;) Morgen open dag bij mij :P!

12

Ik kom d'r al aan (als ik niet moest werken........ )

13

ziet er heerlijk uit....weet je alleen zeker dat je niet je pakje boter hebt versierd...LOL

14

HAhaha lol, oh dáár was ie :P
Net de andere cake eruit gehaald, mmm ik kan iedereen aanraden 1/3 zakje kokos door de cake te gooien, is jummie!