1

Onderwerp: Glucose/druivensuiker ?

Ik wil binnenkort een fondant maken van 550 gram poeder suiker, 2 eiwitten en 3 eetlepels glucose. Glucose is toch hetzelfde als druivensuiker? Bij de Kruidvat zeiden ze dat ze dat niet hadden....

Maar mijn vraag is eigenlijk of ik vloeibare of 'vaste' druivensuiker noemen? Ik ken het alleen in een 'snoep' vorm, in de vorm van grote pillen..

En kan ik een ontwerp van wit fondant over rode marsepein leggen? Of schijnt het rode door?

2

Re: Glucose/druivensuiker ?

Ja, glucose is druivensuiker, dat staat op mijn pakje Dextropur dat ik bij de drogist heb gekocht; misschien als je de merknaam noemt dat ze het wel weten? En anders bij de gewone drogist? Het is in poedervorm. In het recept wordt trouwens uitgegaan van glucosestroop, de vloeibare vorm. Als je poeder gebruikt, moet je er eerst zelf stroop van maken (deel suiker en deel water inkoken tot stroperige massa).

Als je fondant dun uitrolt, kan het rode er inderdaad doorschijnen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik heb gisteren glucosestroop gekocht, bij de toko. Weet niet of alle toko's het hebben, denk eerlijk gezegd van niet.....

Je kunt er trouwens ook marsepein soepeler mee maken. maar pas op, ik heb wat te veel gebruikt en nu glimt het heel erg :D

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

ok dan, bedankt dames :D

5

Druivensuiker in poedervorm haal ik gewoon bij de AH en C1000!
Kijk even bij de zonnatura producten of de "dieetproducten"Suc6!
:)

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

6

ooow ok is goed, ik ga morgen kijken
Bedankt!!