1

Onderwerp: help, bisquit kapsel in diabolo vorm

Ik weet niet wat er aan de hand is .
Mijn kapsels zakken allemaal in de laatste tijd als ik ze uit de oven haal.
Heb deze week een kenwood patissier gekregen( JOEPIE) voor mijn verjaardag maar dat maakt  dus geen verschil.
Ik voer de temp. in 3 fases op, zijn naar mijn idee goed gaar. Het is met name bij de hogere vormen dat ze dan dus in elkaar zakken en mijn kapsel dus aan de zijkant in deukt. lijkt dus op de vorm van een diabolo.
Iemand die een idee heeft om dit te voorkomen ????

2

Re: help, bisquit kapsel in diabolo vorm

Ik mix in een vergelijkbare machine van een ander werk. Wel 10 minuten lang. Bak op 175 in een hete lucht oven. Ik voer de temperatuur niet op. Voorverwarmen op 175 en erin. Gaat altijd goed.
Wat ik wel doe is het beslag rondom (of vierkantom :lol: ) naar de zijkanten toe opwerken in de vorm. Van de bakker geleerd :Y
Verder zou ik het niet weten.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Re: help, bisquit kapsel in diabolo vorm

Oh Mirjam, blij dat iemand dit schrijft ;), mijn taarten doen dit de laatste tijd dus ook, ik heb het idee dat ze toch iets te lang erin staan en mijn oven te heet is (die kan ik helaas niet opvoeren heb zo´n druktoetsen-combioven). Ik weet ook niet zo goed wat ik ermee aan moet, zit er de laatste minuten nu met mijn neus bovenop ;) om te kijken of ie al gaar is en haal de taart er dan gelijk uit..... Nu lukt het met de ronde weer redelijk maar laatst had ik toch weer een vierkante die er weel erg diabol(isch)o ;) uitzag :rolleyes:

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: help, bisquit kapsel in diabolo vorm

Ik heb het ook regelmatig en heb geen flauw idee waar het door komt. Ik heb een grote (90cm buitenmaat) oven en als ik er meer dan 2 kapsels tegelijk in zet gebeurt het ben ik achter gekomen. Twee tegelijk kan nog. Maakt dan niet uit of ik hetelucht of boven- en onderwarmte gebruik en of ze op een of twee verdiepingen staan. Raar hoor...

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

5

Re: help, bisquit kapsel in diabolo vorm

Als ik meer dan 1 kapsel tegelijk maak zet ik er 1 of meer op de bodem van de oven, wat je volgens "de boekjes" dus dus juist níet moet doen. Eigenwijsje ben ik hoor... En natuurlijk eentje of meer op de plaat in het midden. Op 1 plaat passen meerdere kapsels, als het niet van die hele grote zijn. Er staan bij mij weleens 4 kleinere tegelijk in de oven.
En dan doe ik dus ook weleens halverwege het deurtje open om ze om te wisselen...
Ik doe eigenlijk alles wat niet mag...

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep