1

Onderwerp: Amerikaanse bakvraag.. Cake flour??

Hallo ik heb een vraag voor de bakker/sters die bekend zijn met Amerikaanse recepten. Ik heb diverse Engelse en Amerikaanse boeken.
o.a. Whimsical bakehouse van kaye Hanson. in deze recepten wordt cake flour gebruikt.....
Weet iemand daarvan de precieze samenstelling?
want vandaag in de supermarkt zag ik nogal wat verschillende cakemelen.. met en zonder suiker...
Dat is natuurlijk nogal een verschil!!!
en in de Engelse recepten?
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen!
Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Groetjes Constance :)

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

2

Re: Amerikaanse bakvraag.. Cake flour??

Even gegoogled voor je:

In de USA en in de UK is bloem ongeveer gelijk aan onze tarwebloem. De bloem voor fijngebak in de USA (cake flour) is lichter dan gewone tarwebloem, maar net hetzelfde onderscheid wordt er ook in de supermarkt hier gemaakt.

Je vindt bloem voor fijngebak of cake flour trouwens vrijwel alleen in oudere recepten. Omrekenen zou dus geen probleem mogen zijn. Merk je dat het deeg "te zwaar" is, dan kan je tarwebloem met 10-20 % maïzena of aardppelmeel mengen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Lara M. (06-05-2007 09:48)

Re: Amerikaanse bakvraag.. Cake flour??

Hoi Constance, ook ik het oa het Whimsical Bakehouse, heb er al verschillende recepten uit geprobeerd (een paar vertalingen staan op mijn website bij recepten: www.tartacadabra.nl ). Ik heb het geprobeerd met cakemeel (dus geen cakemix!!), met zelfrijzend meel en met gewoon tarwebloem en eigenlijk ging het alle drie evengoed, dus ik denk niet dat je je er zorgen om hoeft te maken wat te gebruiken ;) :) Ik vind wel, althans bij mijn oven, dat de baktijd langer is dan aangegeven in het boek, misschien iets om rekening mee te houden..... Sukses met de (heeerlijke!!!) recepten!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Amerikaanse bakvraag.. Cake flour??

Hoi Marianne en Lara
Bedankt voor jullie tips!!
Daar kan ik zeker wat mee!!
De gewone cakemeel zonder suiker dus.
Of zelfrijzend bakmeel. Heb meteen even op je site gekeken Lara. Erg mooi allemaal!
Het ging voor mij dus vooral om die choco taart!! Hij ziet er zo jummie uit in het boek!
Nogmaals bedankt dames!
Constance :)

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops