Onderwerp: Tips voor een gitaar taart???...
Ik wil een gitaar taart maken voor ongeveer 20 pers. Heeft iemand een idee welk formaat bakblikken ik moet gebruiken en tips/ instructies hoe ik deze het beste kan maken?
Bedankt!
Gwen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Tips voor een gitaar taart???...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil een gitaar taart maken voor ongeveer 20 pers. Heeft iemand een idee welk formaat bakblikken ik moet gebruiken en tips/ instructies hoe ik deze het beste kan maken?
Bedankt!
Gwen
ff een goed plaatje op zoeken op internet
Ik zou gewoon een rechthoekig bakblik gebruiken en hem daar uitsnijden, dan eventueel nog een (of twee) cakeblik(ken) voor de hals.
Op www.felicitaartjes.nl staat een schema met hoeveel personen, hoe groot bakblik en hoeveelheden van mixen en vullingen.
ik heb het zo gedaan : een vierkant bakblik voor het 'onderste' stuk van de gitaar, en dan heb ik voor het 'handvat' biscuitdeeg uitgestreken op een bakplaat, waar ik dan repen heb gesneden en op elkaar gelegd. je kan je vierkant stuk altijd groter maken door een tweede vierkant bakblik te bakken en stukken uit te snijden. hierop legde ik dan een uitgeknipt papier om de vorm van het onderste stuk uit te snijden.
is dit nog wel duidelijk? anders probeer ik het nog eens anders uit te leggen. in mijn album staat de foto van mijn gitaartaart.
Is jou taart helemaal van fondant gemaakt en hier bedoel ik mee, ook de snaren en knoppen? En hoeveel kan je eigenlijk vragen voor zo'n taart?
Hoi Gwen,
Ik heb deze al een tijd geleden gemaakt:
Voor deze taart heb ik (geloof ik) 2 vierkante taarten gebakken en die achter elkaar gelegd en daarna de gitaarvorm eruit gesneden (ik heb een plaatje gezocht op internet, die uitgeprin, toen uitvergroot en uitgeknipt als mal)
Ik denk dat jij qua hoeveelheid stukjes dan prima zou uitkomen met 2 x 20x20 of bijv. 23x23 als maat. Je hebt wel wat snijverlies natuurlijk. Wat ik ook wel eens doe, eerst de mal maken en dan kijken in mijn bakvormen wat daar bij past
De snaren heb ik gespoten met roya icing. Ik weet niet hoe "goed" je bent, maar ik denk toch zeker dat je in die maat wel 50 euro mag vragen voor zo'n taart. Je kunt ook, als het nog echt hobbymatig is wat je doet, je ingredi
bij mij was alles met fondant/marsepein. ik heb de snaren met een kleipistootje rechtstreeks op de taart gespoten, dat ging echt geweldig!!
feitelijk was het geen moeilijke taart.
voor 20 personen zou ik ook 50 euro aanrekenen, ofwel zoals inge zegt, alle ingredienten samentellen (kleurvloeistof niet vergeten) en er dan 15 euro bijrekenen
je verbruikt ten slotte ook elektriciteit enz...
Allereerst bedankt voor jullie goede tips!
Catherine, wat is een kleipistootje en hoe kom je hieraan?
Begrijp ik het nou goed dat ik voor 20 pers een bakblik van 20x20 of 23x23 moet nemen? Ik heb zelf ook nog een blik van ongeveer 25x35 en dan komt het bovenste deel van de gitaar er nog bij. Ik kom dan denk ik voor meer dan 20 pers uit toch!? Je moet toch ongeveer 4x5 cm rekenen p.p?
Groetjes, Gwen
ik reken altijd ruimere porties dan in nederland, maar ik denk dat je met dat grootste blik zeker goed zit plus dan nog het handvat.
een kleipistooltje is feitelijk voor klei, ik heb het mijne gekocht bij pipoos, 5 euro voor het plastic pistooltje, 14 voor die in metaal, blijkbaar werkt het plastic beter.
je kan het ook met icing doen, maar ik vind dat dit een mooier resultaat geeft, tenzij je erg ervaren bent met icing natuurlijk.
Hoi Gwen
Ik reken 5x6 per portie. Ik denk wel dat je het redt met dat bakblik, eventueel gebruik je van de zijkanten naast de hals nog wat om boven aan te plakken.
Groetjes, Inge
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Tips voor een gitaar taart???...