1

Onderwerp: Een paar vragen over cupcakes

Hallo allemaal,

Ik maak eigenlijk altijd taarten. Ik houd nogal veel van taart zullen we maar zeggen... dus maak ik altijd grote taarten.

En nu wil ik graag een keer cupcakes maken. Maar... hoe doe ik dat?

Bak ik ze van cakebeslag (wat ik erg zwaar vind) of gewone taartbeslag (biscuitmix)?
Kan ik ze ook vullen? Al is het alleen maar met jam vanwege het ruimtegrbrek.
Serveer je ze met of zonder papiertje eromheen?

Voor het opmaken heb ik wel ideetjes maar het bakken... dat heb ik dus nog nooit gedaan.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Een paar vragen over cupcakes

Hoi heel veel antwoorden vind je al op dit forum. Als je bij zoeken cupcake intikt.  Succes ermee.

3

Ach ja, dat zoeken........ ik zal je alvast helpen, scheelt werk:P

Cakejes kan je natuurlijk gewon van cakebeslag maken, voor een normale cake krijg je ongeveer 12 cakejes geloof ik. Ik altijd 17, maar ja.....
Biscuitmix heb ik niet geprobeerd, maar waarom niet? Vul ze dan niet te veel, want ik denk dat ze dan wel erg hoog worden.
Tuurlijk kan je ze ook vullen, wel lastig als je papiertje erom wilt houden. Zelf vind ik het leuker met papiertje, ze zijn tegenwoordig heel leuk, met stippen enz.

Wat ik meestal doe is heel simpel, bak cakejes van een pak cakemeel, met papiertje ín een muffin/cakejes vorm, anders krijg ik altijd van die gedrochten. Daarna doe ik er wat leuks bovenop. Ik vul nooit, wordt volgens mij zo'n gedoe.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Ik heb de laatste paar keren het recept hier van de site van Nigella Lawson(nooitmislukkende cupcakes)gemaakt en die zijn echt heerlijk!!!Lekker luchtig en heel makkelijk te maken.Ik doe ze wel in die papieren vormpjes en dan in zo'n muffin bakblik,en serveer ze gewoon in de papiertjes.
Ik heb er ca. 100 stuks in de vriezer liggen.Mag ze woensdag allemaal opmaken voor een voorjaarsmarkt op school,waar ze verkocht worden voor het goede doel.
Ik heb ze al enkele weken geleden gebakken,en meteen ingevroren,heb af en toe er een paar uit gehaald om te testen of ze nog lekker waren,en inderdaad ze smaken dan ook nog prima!!Succes!
Groetjes Darlene

5

Die van Nigella zijn vergelijkbaar met gewone cake. Alleen gebruikt zij iets minder ei en een paar el melk erbij. Je kunt ze ook bakken van biscuit. Je kunt ze bijv. vullen door er zo'n spuitmond om soesjes te vullen in te steken en er wat jam/bbr oid en te spuiten. Als je daarna de bovenkant decoreert zie je van dat gaatje niks meer.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

6

Ik gebruik ook altijd het recept dat Darlene noemt (goh, zal het daarom bij de recepten terecht gekomen zijn? O-)), moet er deze week weer 40 maken & opmaken. Ik maak ze vaak 'even tussendoor'. Ik serveer ze altijd met papiertje :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik heb ze al gebakken. Van cakemeel. Ik haalde er 24 uit een pak. 2 waren mislukt, jammer he :D
Ik wilde ze met papiertje en al in een muffinvorm zetten maar dat ging niet. Ik denk dat ik

Groetjes, Carin

8

ja al doende leerd men je moet inderdaad eerst de bakjes in de vorm zetten en dan vullen :D :D dit gaat heel makkelijk met een spuitzak,tenminste dat vind ik dan knoei ik mindfer :D :D !!! succes met de volgende lading!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Bleh ik vond ze niet eens lekker. Maar ze zien er wel mooi uit :Y

Nu weet ik wel waarom ik ze de volgende keer

Groetjes, Carin

10

Ik vind bisquit mix niet zo stevig voor cakejes !!!!!! ik heb het eens geprobeerd maar met vullen zakte het wel in elkaar, daarom doe ik altiijd cake beslag , dat is steviger, vind ik persoonlijke

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

11

Probeer eens een kant en klare mix voor muffins. Is niet zo zwaar als cake en lekker luchtig.
Ik koop altijd een kant en klare mix bij de ah. Als ik mijn papiertjes heb gevuld dan doe ik er met een theelepeltje wat jam in. Wat ook erg lekker is , is hagelslag door het beslag heen en wat stukjes banaan of appel met kaneel mengen en dat door het beslag  mmmmmmmmmm... :P
Ik sla geloof ik een beetje door :lol:

12

Ik gebruik ook het recept van Nigella en het werkt bij mij echt supergoed... enne wat ook erg lekker is om erdoor te doen zijn in stukjes gebroken oreo koekjes mmmmmm.... misschien moeten we bij de recepten hier een apart onderdeel voor maken... Wie wat door zijn cakejes doet :)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

13

Je kunt ook 'n vulling door het deeg doen: hagelslag, nootjes (walnoten, hazelnoten, pijnboompitten, amandelen), cranberries, appels (dan extra kaneel en suiker jammie!), aardbeien, banaan. Walnoten met hagelslag samen is echt heel erg jammie.....

Ik vries ze ook altijd in, kan er moeilijk zoveel ineens in m'n eentje opeten. En ze blijven echt lang goed.

Ik maak ook vaak scones, die zijn ietsje gezonder dan muffins er zit voornamelijk veel minder boter in en het is ook makkelijker te maken, geen mixer nodig. Gewoon zelfrijzend bakmeel met wat extra bakpoeder, beetje suiker (iets van drie scheppen of zo), melk, gesmolten boter en geklopt ei. Je doet het droge spul even door elkaar. Boter smelten, ei loskloppen, melk doe je ook door elkaar. Dan doe je het natte troepje bij het droge spul en roer je met 'n vork totdat het een geheel is. Het mag klonterig zijn. In de muffin vormpjes, ongeveer 10 to 15 min in de over en dan..... jammie warm bij de koffie, met boter of slagroom erop....... of nog beter clotted cream, maar ja, dat hebben we hier niet.

14

Zure room met vanille suiker en jam tussen je scones is ook niet verkeerd :9
Ik krijg gelijk trek.

15

Jammie!!!! ja d'r kan van alles tussen, is zoooooooooooooooooo lekker.

16

Vulling door het beslag in inderdaad een idee. Dat ik daar zelf niet kom zeg.

Die scones daar denk ik nog even over na. Voor eigen gebruik is niet zoveel werk, maar ik organiseer een high tea op de school van mijn dochter (als zomeraktiviteit). Daar willen we ook scones, die horen er natuurlijk helemaal bij! Maar dan moet ik er 300 maken... dat vind ik een beetje veel...

Dus toch maar ergens bestellen.

Die cakejes probeer ik binnenkort een keer opnieuw. Dan van muffinmix met iets erdoor.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

17

300 is inderdaad een beetje veel. Ik hoop dat je hier er 'n goede bakker voor kunt vinden!