1 Laatst bewerkt door miekje58 (17-04-2007 11:43)

Onderwerp: Dummies

Let op, topic van bijna 4 jaar oud!

Hoi allemaal,

Mijn naam is Mieke de Ruiter en ik bak geen taarten (hahaha, wat doe ik hier!) maar maak namaak taarten oftewel dummies. Wat begonnen is als 1 taartje als decoratie voor mijzelf thuis is uitgegroeid tot een enorme hobby!
Ik ben een website begonnen om wat van alle taarten, petit fourtjes en bonbonnetjes te kunnen verkopen, want mijn huis stond overvol! Mijn man en kinderen konden zich bijna niet meer normaal bewegen in huis, want anders stootten zij weer een schaal met gebakjes om.
Het is superleuk om te doen en ik word er niet dik van, want ze zijn (gelukkig maar) voor de sier. De laatste bruidstaart die ik maakte, staat te pronken in de etalage van een winkel die trouwringen verkoopt en daar ben ik best wel een beetje trots op!
Neem maar eens een kijkje op mijn website, dan weet je wat ik bedoel met de hoeveelheden  :lol:
Ik heb wel heel veel tips gebruikt van deze site om mijn namaak taarten te kunnen decoreren of recepten voor fondant, icing enz. Dus daar heb ik wel weer heel veel aan! Pas zocht ik een recept om een soort van lijm voor taarten te kunnen maken en ja hoor: hier vond ik het en het werkt super!
Ik hoop nog heel veel van jullie allemaal te kunnen leren om nog "echtere" taarten te kunnen maken! :-)

2

Re: Dummies

Hoi Mieke,

Ik heb net even je site bekeken en het ziet er allemaal superleuk uit! Heb je nooit overwogen om wel echte taarten te gaan maken?

Veel plezier hier op het forum

Groetjes,
Jos

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Hoi Jose,

Nou, eigenlijk niet, want ik zou dan alleen voor feesten en verjaardagen wat kunnen maken, als ik dat vaker zou gaan doen groeien we met z'n allen dicht (en we zijn allemaal aan de lijn, hahahaha!) Dus dat kan ik niet te vaak doen, zeker ook nu de kinderen volwassen zijn hebben ze daar niet zoveel zin meer in. Maar je weet maar nooit, als mijn zoon ooit gaat trouwen, wil mijn a.s. schoondochter wel een echte bruidstaart en die mag ik dan voor ze maken!

Groetjes, Mieke

4

Mieke... ik kan me voorstellen dat er wat de deur uit moest... wilde jullie er zelf nog blijven wonen!!! :lol: :lol:

Erg mooi allemaal hoor... Ik vroeg me bij de bruidstaart op "Show Off" al af waarom het een dummy was, maar nu ik je verhaal hier lees, begrijp ik waarom!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Wij eten ook niet allemaal die taarten op hoor ;)
Het leuke van deze hobby vind ik juist dat het geen ruimte in beslag neemt (euhm... de keuken niet meegerekend dan :+)

In ieder geval welkom op het forum, je maakt al heel mooie taarten dus ik kijk uit naar je foto's!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Marianne schreef:

Wij eten ook niet allemaal die taarten op hoor ;)
Het leuke van deze hobby vind ik juist dat het geen ruimte in beslag neemt (euhm... de keuken niet meegerekend dan :+)

In ieder geval welkom op het forum, je maakt al heel mooie taarten dus ik kijk uit naar je foto's!

Na hele lange tijd ben ik gelukkig weer terug op het taarttoneel!! :)
Ik maakte eerst alleen decoratie-taarten, maar nadat ik 1 x een echte (!!) taart had gemaakt, was er geen houden meer aan!! Marianne: je had helemaal gelijk, geen taarten meer die stof vangen :Y
Het werkt inderdaad erg verslavend en ik wilde alleen maar meer bakken en decoreren,  :D  :D 
Met straks een bruidstaart in het verschiet voor mijn zoon en schoondochter (juni 2011), moest ik natuurlijk al wat gaan oefenen en wat proeftaarten gaan maken. Daar ben ik nu volop mee bezig en ook ben ik begonnen met workshops te geven, wel nog op kleine schaal, maar wat vind ik het leuk om te doen!!

Jullie zien het: het taartenvirus is inderdaad erg besmettelijk en ik vind dat helemaal niet erg  :lol:  :lol:  :lol:
Jullie taarten werken voor mij als inspiratie: er zijn zulke prachtige taarten bij dat ik soms geen keuze kan maken, dan combineer ik maar.

Binnenkort hoop ik wat taarten te showen, nu nog even hard doorbakken!! :Y