26

Re: Toblerone vulling

eh, wacht ff.... :S

dus de moeder van jouw man is getrouwd met de vader van Kit's man, ah ok.
ingewikkeld hoor, maar wel leuk dat jullie elkaar hier weer tegengekomen zijn!

en ik ga nu mijn kapsel proberen te bakken en de toblerone vulling proberen, resultaat volgt later, hoop ik!

greetings, Natas

27

Natascha schreef:

eh, wacht ff.... :S

dus de moeder van jouw man is getrouwd met de vader van Kit's man, ah ok.
ingewikkeld hoor, maar wel leuk dat jullie elkaar hier weer tegengekomen zijn!

en ik ga nu mijn kapsel proberen te bakken en de toblerone vulling proberen, resultaat volgt later, hoop ik!

Up Date het is de Ex- man van Kitty.!!  Kitty heeft inmiddels een nieuwe vriend Remco. Is hier ook wel eens op het forum.

Pluk de dag!

28

Helaas, de taart is volledig mislukt, ik had er gesmolten chocolade overheen gedaan, maar het zag er niet uit, de toblerone vulling is per ongeluk toch boterig geworden, dus geen foto, paar stukjes van gegeven en de rest echt weggegooid....

greetings, Natas

29 Laatst bewerkt door KiT (18-03-2007 20:29)

Up-date @ Antoinette..... het is RemKo met de K, de enige echte (ik doe niet meer aan halfzachte mannen ;) )

Jeetje Natas, balen zeg. Volgende keer nog een keer proberen. Ooit lukt het. En ach vaak ziet het er niet uit (zijn we zelf niet soms iets te kritisch?? ;) :x) ) meestal vind de rest het wel mooi en als het er echt niet uitziet, smaakt het nog wel goed, dus dat is dan wel weer een schrale troost.

er is altijd wel een reden voor taart

30 Laatst bewerkt door Natascha (22-04-2007 14:35)

.

greetings, Natas

31

Joh wat naar voor je.... en wat laf om het via de telefoon te vernemen. Was ook vast zo'n halfzachte man ;).

Ach je moet maar zo denken zonder vriend, dus meer tijd om taarten te bakken :) en het maken van taarten werkt misschien ook wel weer goed als afreageertherapie/verwerkingstherapie.

succes en ben benieuwd naar je Paastaart

er is altijd wel een reden voor taart

32 Laatst bewerkt door Natascha (22-04-2007 14:35)

.

greetings, Natas

33

Haha mag best even hoor! Erg naar voor je!

Ik denk dat je al te lang mixt, het blijft slagroom he! Misschien is het toch handiger als de chocolade gesmolten wordt en de slagroom apart kloppen?

Ik ga hem denk ik vrijdagavond maken, is 300 gram genoeg om hem goed te vullen of een dun laagje?

34

:) met goede moed maar weer verder!

had inderdaad al gedacht dat ik gewoon veel te lang doorklop, ben dan bang dat het niet goed gemengd is. dacht nog het even te laten staan en dan wordt het vanzelf wel weer smeuig, maar nee :/

ben benieuwd of het bij jou gaat lukken!

greetings, Natas

35

Nou het is gelukt, het heeft de hele nacht in de koelkast gestaan en is nu geloof ik mousse (ik durf niet verder te kloppen). Ik vind hem niet eens zo super, maar misschien tussen de taart wel, dat zien we straks wel (en ik ben niet zo'n choco freak als de rest van de fam.)

36

En, hoe smaakte het uiteindelijk tussen de taart?

greetings, Natas

37

Heerlijk! Iedereen was enthousiast!

Precies genoeg! Ik had maar 500 gram genomen, omdat ik dacht dat ik niet genoeg zou hebben! Meer dan genoeg, er zijn zelfs nog 2 kleine taartjes mee gevuld en toen had ik nog over!

300 gram is meer dan genoeg!

38

kan je de eventueel (nee niet opsnoepen lune) overgebleven vulling invriezen of gaat dit niet met slagroom dingen? en zou het smaken bij een bokkenbootvulling of is dit te machtig????

Alles goed???? nee 3 fout

39

Hoi Lune,

Ik heb pas de tobelronevulling samen met de bokkenpootjesvulling gemaakt.
Ik was ook bang dat het te machtig was, dus wat zuinig geweest met vullen, maar de gasten vonden het heerlijk!!
Het is een lekkere combi.

Groetjes Evelotte

Happy Cake Day!

je hebt ook repen van 200 gram en als je die 2 pakt heb je ook 100 gram over :D:D
lekker hoor!
ga hem ook zeker uitproberen alleen ben ik ook aan het bedenken wat je er bij kan doen!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

41

Ik ga hem volgende week dit recept EINDELIJK eens uitproberen !!!!!!!! Krijg er nu al trek in !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

42 Laatst bewerkt door Lynneke (11-10-2007 08:43)

lune schreef:

kan je de eventueel (nee niet opsnoepen lune) overgebleven vulling invriezen of gaat dit niet met slagroom dingen?

Dit vroeg ik me ook af.
De slagroom en repen toblerone liggen alvast klaar.

edit: ik heb de vulling in een bakje ingevroren en na ontdooien was het nog steeds dezelfde romige mousse!!!

Invriezen=geen probleem!!!

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

43

Wat een "goddelijke vulling"  is dit.  Zit deze vulling te maken voor mijn verjaardagstaart voor de gene die morgen op bezoek komen. Alleen tijdens het afkoelen werd het niet dik, dus ik heb het in een bak met koud water gezet en toen met de mixer op zitten kloppen, duurde wel even een poosje en maar nu is het een "goddelijke" mousse geworden. De mousse zit op de taart en nu in de koelkast aan het opstijven en zo nog even chocolade ganache maken en dan erover heen gieten.

Dat wordt maandag flink sporten :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

44

Ik ga vanavond voor het eerst deze vulling maken, moest nog even een reep extra halen want 1 was er al op ;0

45

mmmmm ik heb het antwoord niet meer afgewacht....... :o en ben er elke keer even met mijn vinger doorheen gegleden (natuurlijk om te proeven of het nog steeds lekker was) en ineens.............op, maar ik ben blij dat ik het in kan vriezen, voor de volgende keer dus
Bij mij duurde het ook onwijs lang voordat het een beetje moussig werd en heb er een zakje klopfix door heen gegooid

Alles goed???? nee 3 fout

46

Ik heb hem vorige week gemaakt, maar bij het opkloppen werd het niet echt dik, een soort dunne mousse. Moet je gewoon langer mixen? Want voordat het wat dikker werd had ik al 10 minuten gemixt.

47

belluna schreef:

Waarom mag de room niet koken?  dit kan geen en doe je bvb voor ganache ...

Ook voor ganache hoef je niet perse de room te koken, als je de temp tussen de 80 en 90 graden houdt zijn de werkzame melkbacterien toch wel de pijp uit (pasteurisatie) maar kan de ganache (want dit is in principe ook gewoon een ganache) veel makkelijker opgeklopt te worden en houdt de structuur beter de ingeslagen lucht vast. De textuur wordt namelijk iets flexibeler (noem het maar taaier) waardoor je luchtinsluitingen makkelijker kunt creeren......

I believe in Sandy Claws

48

Als ik een witte chocolademousse maak voeg ik hierbij altijd opgeklopt eiwit met tikkeltje citroensap, wellicht de oplossing voor het probleem dat vele hebben met het niet stijf willen worden van de toblerone vulling

49

ik wil een voetbalveld maken met 2 lagen tobleronemousse,

weten jullie hoeveel ik dan moet  hebben ongeveer? staat niet bij het recept voor welke grote taart is.