1

Onderwerp: Taartvulling:mousse van Granny Smith

het volgende recept wil ik jullie niet onthouden. Het is een taartvulling, genoeg voor een grote vierkante taart.

Mousse van Granny Smith

3 blaadjes gelatine
200 gr.(2,5) Granny Smith
sap van halve citroen of limoen
3 el appelsap
50 gr. suiker
1,5 d. slagroom
1 eiwit

Leg de gelatineblaadjes in ruim koud water tot ze zacht zijn. Schil de appels en snijd ze in stukjes, doe ze in een pannetje. Overgiet ze met het limoen en appelsap en voeg de helft van de suiker toe. Breng de appels met deksel op de pan aan de kook.Laat ze 1 minuut doorkoken en pureer in de blender.
Schep de puree terug in de pan, knijp de gelatine uit en los deze al roerend op in de puree. Laat onder af en toe roeren afkoelen maar zonder dat de puree hard wordt..
Klop de slagroom stijf.Klop in een vetvrije kom de uitwitten stijf. Spatel de gekoelde appelpuree door de slagroom en spatel vervolgens het opgeklopte eiwit er voorzichtig doorheen.Zet de mousse minimaal 3 uur in de koelkast voordat je hem gaat gebruiken.

Ikzelf en de anderen die de taart gegeten hebben waren erg enthousiast over de appelvulling, heerlijk smoothie in je mond! Succes!!!!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

2

Re: Taartvulling:mousse van Granny Smith

Klinkt super lekker, probeer ik zeker uit, klinkt ook lekker voor in de zomer, erg fris, mmmmm :D

3

Dat klinkt zeker lekker!!!!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Wat een bijzondere vulling, lijkt me erg lekker!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

5

Klinkt inderdaad heel "smoothie" en ook lekker fris, zal het goed doen bij mijn familie, die zijn allemaal erg van de appelmoes :-)

Groetjes,

Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Ik heb gisteren dit recept geprobeerd, maar weer weggegooid, was gaan schiften, denk dat de appels niet koud genoeg waren :grr:
Erg jammer ga het gewoon nog eens proberen want hij lijkt me echt heel lekker :Y

7

klopt hoor corina, goed laten afkoelen, succes volgende poging!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

8

Heb de mousse nogmaals geprobeerd, is nu wel gelukt. Maar ik vind de limoenbavarois toch lekkerder. Ga de mousse denk ik ook niet gebruiken :(

9

Waarom gebruik je een eiwit in dit recept?