1

Onderwerp: help!!!!! fondant

Hallo allemaal,

ik ben bezig met mijn 1e taart en heb nu het rolfondant gemaakt van het orginele recept van deze site. Maar nu lukt het mij niet om die 450 gr poedersuiker erdoorheen te krijgen. Ik denk dat ik er 350 gr doorheen heb gekregen. Wat nu?? Kan dit ook of is het echt te weinig?   

ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen. Dan kan ik weer verder. Nu moet toch eerst de cake afkoelen.

heuf

2

Re: help!!!!! fondant

doe even een test en rol het eens uit, dan zie je het direct (zou ik zo denken :cool: )

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Hai,

Ik heb ook een keer rolfondant gemaakt (volgens beide recepten van deze site: origineel en met de alternatieve ingredienten) en in beide gevallen kreeg ik ook de hoeveelheden poedersuiker er niet door!
Bij het originele recept in verhouding nog het meeste. Bij die andere moet er een kilo door en als ik er 700 gr ingekregen heb dan is dat veel!
In beide gevallen heb ik het wel gewoon gebruikt en dat ging best goed, moest het alleen niet te lang laten liggen (afgedekt) want dan ging het brokkelen. Uitrollen ging goed, maar figuurtjes uitsteken weer wat minder, het werd snel droog. Even in de magnetron en opnieuw doorkneden hielp wel een beetje...
Dus met die ervaring denk ik dat ik er niet te weinig suiker in had (anders was het niet meer uitrolbaar geweest en zeker niet te droog).

Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de reacties van anderen die de recepten hebben uitgeprobeerd.
Ik blijf dus meelezen.

Succes met uitrollen enzo, hoop dat het voorspoedig gaat!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Hoi ,

bedankt voor de tips. Ik heb mijn taart af. Zoals ik al zei is het mijn 1e dus is hij niet zo heel mooi geworden. Ik heb tussendoor de fondant in de mgnetron verwarmd en dat hiep goed. Het is een Anubis taart geworden.

Ondanks, dat ie niet zo heel mooi is ben ik wel een beetje trots

heuf

5

hee heuf post hem ff in de show off....ik ben nieuwsgierig hoe ie geworden is!!!!!

Ik heb trouwens ook een recept om zelf fondant te maken:
3 eiwitten losroeren met 4 eetlepels glucose,daar ongeveer 1,5 kilo poedersuiker door kneden en op het laatst 2 theelepels tylose!!! Je kan er ook nog smaakstof doordoen!!!! werkt fijn en is erg lekker dan!!!(je kan het recept natuurlijk ook halveren maar ik vond anderhalf eiwit lastig af meten... :D :D)

O'ja ik krijg bij dit recept ook niet alle poedersuiker erdoor hoor.....

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

6

Hoi,

ik heb de foto naar marianne gestuurd (per mail) misschien kan zij hem plaatsen. Ik heb geen eigen foto album vandaar.

heuf

7

Als jij alvast een topic maakt, zet ik 'em er zo bij :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Hoi marianne,

heb ik gedaan

heuf