1

Onderwerp: Kapsel ontdooien

Hoi hoi,

Gisteravond een kapsel gebakken volgens het recept van de basis biscuit van hier en het lijkt er op dat ik eindelijk een goed hoog kapsel gefabriceerd heb. Tot nu veel recepten geprobeerd en het beste lukte tot nu het recept wat ik hier op het forum heb gevonden naar de verhoudingen 1 ei : 30 gram suiker : 30 gram bloem. Maar toch nog vaak een ingestort midden. Gisteravond in de keukenmachine gemixt (ideaal!!!) en vervolgens met oplopende temperatuur gebakken. Mooi hoog geworden en niet ingezakt. Eigenlijk wilde ik een melk- en eiloze taart bakken zodat het jarige jobje (jongste is 1 geworden woensdag en mag geen melk en ei) er ook van kan eten maar dat leverde alleen droge bakstenen op ;-)) Dat wordt een stukje ontbijtkoek met een kaarsje ben ik bang :-((

Nou heb ik het kapsel gisteravond met bakblik en al in een plastic zak gedaan en in de vriezer gegooid. Ik wil er morgen verder mee werken. Hoe kan ik nu het beste de boel ontdooien?? Gewoon in bakblik laten zitten (zonder zak) en in de koelkast zetten? Of buiten de koelkast?? Ik heb echt geen idee!!

groetjes,

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

2

Re: Kapsel ontdooien

haha..met bakblik en al ???

Dan weet ik het niet..
Ik laat het kapsel altijd zo ontdooien op het aanrecht maar ik vries 'm niet met bakblik in

3

Oeps, hoe vries jij hem dan in?? Ik hoop niet dat ik nou weer wat doms heb gedaan want ik heb geen zin om vanavond weer te gaan staan bakken :-(

Hoe lang voordat ie ontdooit is als je hem zo op he aanrecht laat staan? En wanneer snijd je hem door?

-  My therapist told me the way to achieve true inner peace is to finish what I start. So far today, I have finished 2 bags of M&M's and a chocolate cake. I feel better already -

4

Ik heb nu al een paar keer de kapsel gewoon zonder bakblik in een plastic zak gedaan en zo in de diepvriezer gedaan. Het is snel ontdooid de kapsel hoor. Ik denk binnen een uur is het ontdooid.

Succes, groetjes Miranda

5

Ja hoor, ik vries m in in huishoudfolie en dan in een plastik (vuilnisemmer)zak
En het ontdooien gaat snel...haal 'm er meestal 's morgens uit als ik net na de middag ga beginnen (dus een uur of twee ongeveer)

6

Ik denk dat ik de ring er gelijk af haal als ik hem uit de vriezer haal morgen en dan idd maar ontdooien op het aanrecht. Ik hoop dat het lukt!!

dank voor de snelle reacties!!

7

Hmm, ik ben bang dat na afkoelen de vorm erg vast aan het kapsel komt te zitten (voorzichtig lossnijden dus). Ik vries ze bijna altijd in, daar worden ze steviger van want een vers kapsel vind ik lastiger werken. In een kleine 2 uur itstie helemaal ontdooid en meestal snij ik em al voordat ie helemaal ontdooid is want met een scherp mes kan je dan rechter snijden.

8

Ik heb em toen ie net klaar was al een beetje losgesneden dus ik denk (en hoop) dat dat wel meevalt... We zullen het zien vanavond...

groetjes

9

Even een vraagje van een beginneling. Ontdooien je het biscuit nog in het plastic of zonder ?
groetjes Carina

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

10

Gewoon in de afgesloten zak laten ontdooien !

11

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar waarom invriezen? Ik merk uit je verhaal op dat je twee dagen na het bakken ermee verder wilt werken? Dan kan je hem het beste niet invriezen, maar gewoon wegzetten in de koelkast. Zelf vind ik dat de taart dan beter te bewerken is, hij is wat steviger omdat het iets uitdroogt en dat werkt veel lekkerder. Ik bak ze altijd minstens anderhalve dag van te voren (stel donderagavond en zaterdag bewerken) en dan laat ik hem staan in de koelkast.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com