Onderwerp: Kapsel ontdooien
Hoi hoi,
Gisteravond een kapsel gebakken volgens het recept van de basis biscuit van hier en het lijkt er op dat ik eindelijk een goed hoog kapsel gefabriceerd heb. Tot nu veel recepten geprobeerd en het beste lukte tot nu het recept wat ik hier op het forum heb gevonden naar de verhoudingen 1 ei : 30 gram suiker : 30 gram bloem. Maar toch nog vaak een ingestort midden. Gisteravond in de keukenmachine gemixt (ideaal!!!) en vervolgens met oplopende temperatuur gebakken. Mooi hoog geworden en niet ingezakt. Eigenlijk wilde ik een melk- en eiloze taart bakken zodat het jarige jobje (jongste is 1 geworden woensdag en mag geen melk en ei) er ook van kan eten maar dat leverde alleen droge bakstenen op ) Dat wordt een stukje ontbijtkoek met een kaarsje ben ik bang :-((
Nou heb ik het kapsel gisteravond met bakblik en al in een plastic zak gedaan en in de vriezer gegooid. Ik wil er morgen verder mee werken. Hoe kan ik nu het beste de boel ontdooien?? Gewoon in bakblik laten zitten (zonder zak) en in de koelkast zetten? Of buiten de koelkast?? Ik heb echt geen idee!!
groetjes,