1

Onderwerp: kapsel van biscuitmix bewaren

Hoe lang kan je een (droog) kapsel van biscuitmix bewaren zonder in te vriezen?
Of droogt het uit na 1 dag?

Mijn diepvries is namelijk niet groot genoeg om taarten in te bewaren. Ik moet woensdag een barbietaart klaar hebben. Omdat het de eerste keer is wil ik niet wachten tot de dinsdag, als het dan mislukt dan breekt er gegarandeerd paniek uit!

Als ik hem dit weekend kan maken (zaterdag waarschijnlijk), kan ik hem dan bewaren om dinsdag te vullen en bekleden?

Of moet ik toch maar iemand opsporen met een grote vriezer?

Bedankt!

Groetjes,
Els

2

Re: kapsel van biscuitmix bewaren

Heb je maandag geen gelegenheid om te bakken? Ik weet niet, van zaterdag tot dinsdag vind ik wel lang, maar aan de andere kant, goed verpakt in huishoudfolie zou het misschien kunnen....

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

ik vind het wel lang maar volgens mij kan het wel. Goed verpakken.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Ik vind zelf de kwaliteit erg achteruit gaan.. Moet donderdagavond een taart bakken voor Vrijdag, en ik heb daar al moeite mee.. vind het echt niet lekker meer dan.. Opgemaakt en al kan het wel, dan is hij de volgende dag  nog lekker..
Maar dat is mijn eigen mening.. misschien ben ik wel een zeikerdje.. ( nou ja, MISSCHIEN?? HIHI)
xx

5

Hallo Els,

Ik heb dit wel eens uitgetest. Ik heb toen een gebakken taart ingepakt in huishoudfolie en in een plastic tas, toen een week laten staan en daarna pas gevuld en bekleed. Ik vond toen wel dat je iets proefde dat de biscuit wat droger smaakte, maar hij was zeker nog prima. Sterker nog, ik heb in diezelfde week een mergpijpje gehaald bij de banketbakker en dat biscuit smaakte ouder.....

Ik denk dus dat zaterdag bakken en dinsdag vullen en bekleden absoluut geen probleem is voor de kwaliteit.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Hallo,

bedankt voor de antwoorden.
Ik weet ook dat het wel erg lang is, en als ik tijd heb maandag dan zal ik het natuurlijk wel maandag doen. Maar ik wil nog vanalles uitproberen qua vulling, bekleding en versiering ....
Het is dan ook paasweekend, en dan moeten we nog naar een verjaardagsfeestje enzo.
Komt daar nog bij dat de kindjes thuis zijn natuurlijk met de vakantie en dus kan ik overdag niet veel maken, want daar hebben de kindjes niets aan.
Het wordt dus avondwerk en daarmee dat ik nu eigenlijk al een beetje panikeer dat ik geen tijd genoeg zal hebben.
Maar ja, daar komt de controlefreak in mij weer naar boven natuurlijk!

In ieder geval, ik test het eens uit en we zien wel waar we geraken he!

Groetjes,
Els

7

weet je dat een bakker ook niet elke dag kapsel bakt hij bewaard het gewoon in een platic zak.

groetjes maja