Onderwerp: veel vragen voor eerste groot project!
Hallo,
11 april heb ik mijn eerste 'groot project' voor de verjaardag van mijn dochtertje
Dag en nacht ben ik er mee bezig en nu zit het al in mijn hoofd wat ik wil maken:
een barbietaart bestreken met vanillebotercremen en bekleedt met fondant/marsepein, vulling weet ik nog niet.
2 harttaarten bekleedt met ganache, 1 met vulling mokkacreme en 1 met vulling toblerone of bokkepootjes.
Een paar vraagjes dus:
* mijn dochter eet graag aardbeienconfituur op haar boterham, dus had ik voor de barbietaart gedacht aan 1 laag met aardbeienjam en 1 laag met iets anders met aardbeien, wat kunnen jullie aanraden?
* aardbeienbavarois, aardbeien met kwark of mascarpone ...?
Moeten er dan dijkjes gespoten worden?
* hoe plak je het lijfje van de barbie vast aan de pop? met botercreme of jam of ... ?
Voor de hartjes:
* moet er ook een tussenlaag onder de ganache, of kan ganache rechtstreeks op het kapsel?
* zou 1 laag vulling in de hartjes voldoende zijn, want ik vind botercreme nogal zwaar, of kan ik nog een andere vulling gebruiken in de tweede laag?
Ik zou heel graag zo'n 'blinkende' chocoladetaart willen, dus ik veronderstel dat dat ganache is, maar eigenlijk weet ik het niet helemaal zeker.
Dus geen chocoladelaag die hard en dof wordt, maar lekker smeerbaar en blinkend blijft!
Iemand ideetjes en receptjes?
Ik heb hier nog ergens gelezen dat iemand roosjes maakte van marsepein a la Peggy Porschen, maar ik vind nergens de howto hiervan terug. Iemand?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Els