Onderwerp: mmf gggggggrrrrrrrrr !!!!!
Heb vanavond voor de eerste keer mmf gemaakt. (ik heb fondant en marsepein besteld bij de webshop maar ik kon niet meer wachten om te oefenen!)
Probleem 1: ben veel te vroeg gestopt met roeren (met lepel?), gevolg was natuurlijk dat mijn handen plakten tot en met! Dan maar blijven wrijven en poedersuiker toevoegen. Uiteindelijk alles van mijn handen gekregen ...
Probleem 2 : ik ben dan beginnen oefenen met boetseren en rollen enzo (ik heb nog geen taarten gemaakt), vb die bloemetjes om zelf te maken (zie links bij howto) zonder mal, deze lukten wel maar ik kreeg ze niet zo 'fijn', ligt misschien aan mijn dikke vingers en gebrek aan gepast gereedschap? Dus nu heb ik allemaal van die 'lompe' bloemen, maar goed, voor de eerste keer toch aardig gelukt.
Uitrollen ging heel goed, en heb er mee een omgekeerde tas bekleed en scheurde niet!
Maar,
Probleem 3: de mmf voelt zo 'droog' aan, en ik vind het helemaal niet elastisch. Als ik aan 2 uiteinden (van bvb een rol) trek dan breekt hij onmiddellijk in 2 ipv uit te rekken. Snappie? Misschien te veel poedersuiker?
Dus, al doende leert men, en ik heb vanavond inderdaad al veel geleerd: namelijk dat het broodnodig is om de juiste 'tools' te hebben als je iets wil boetseren ofzo!
Nog een vraagje: ik heb de hoeveelheid gebruikt zoals beschreven in de howto, namelijk een cup (ik veronderstel in Belgische taal een koffietas?), maar ik vond dat helemaal niet voldoende om een standaard taart mee te bekleden.
Ik heb het nu gemaakt om mee te oefenen, de bloemetjes, hartjes, slingers, ... die ik gemaakt heb, liggen nu gewoon op een bordje. De rest (een bolletje) heb ik in plastic folie gedaan en in een tupperware potje.
Zal ik die bloemetjes nu nog in de (nabije) toekomst kunnen gebruiken, of worden die onbruikbaar hard?
Moet het potje met rest mmf in de frigo of niet?
Al bij al toch een geslaagde avond en ben blij dat ik eindelijk eens de handen uit te mouwen kon steken!
Groetjes,
Els