Onderwerp: nog een keer royal-icing vraag
Hallo alle forummers!
Ik weet dat er al veel over geschreven is, maar stel toch nog een keer een vraag over dit onderwerp: royal icing.
Ik heb nu een paar pogingen gedaan om icing te maken, in mijn geval met gepasteuriseerde eiwitten uit een pak van de groothandel en banketbakkerspoeder (grote zak poedersuiker ook van de groothandel). Ik gebruik een gewone handmixer en klop eerst de eiwitten vrij stijf (kan de kom op zijn kop houden zeg maar) en voeg dan geleidelijk de poedersuiker toe. Dan komt er een moment dat het redelijk stijve mengsel ineens slapper wordt en met meer toevoegen suiker en blijven kloppen (in totaal wel zo'n 10 minuten) wordt het dan wel weer dik, maar ik heb het idee dat het te "zwaar" blijft, oftwel niet luchtig genoeg. het ziet er bv toch niet helemaal uit als het resultaat van Peggy Porschen's stijve consistentie...
Gevolg is dat het bijna niet te spuiten is (heb bloemetjes geprobeerd) en bij verdunnen met pietsie water wordt het weer snel te slap en blijven de bloemblaadjes niet "staan".
Wie heeft er tips? Wat gaat er fout? Moet ik toch nog langer kloppen (als mijn mixer dit trekt) Zou het veel beter gaan met eiwitpoeder?
Ik kan het niet hebben dat het me niet lukt, dus HELP!
Zie voor het resultaat van de gespoten roosjes van mijn laatste poging mijn album of de show-off, want daar zal ik hem ook nog even zetten