1 Laatst bewerkt door Moosdoosparaplu (26-03-2007 16:23)

Onderwerp: Moet oefenen voor een bruidstaart in september!

Hallo mede-baksters/bakkers!

Ten eerste, heb weer even bij moeten lezen, heb een wintersport-vakantie achter de rug... erg vervelend allemaal en heel zwaar, maar IEMAND moet het doen..;)

Een goede vriendin van me gaat trouwen ( eindelijK ) in september en IK mag haar bruidstaart maken... nu weet ik zelf ook wel dat de kwaliteit van het bekleden omhoog moet, en daarom wil ik graag van jullie wat tips, please..

Ik zie veel mooie bruidstaarten in jullie albums, adviseren jullie fondant? Zeg ik, omdat ik die kleur misschien mooier vind? En de roosjes, boetseren met Marsepein?
Of spuiten ( moet ik nog gaan oefenen).. Ik wilde eigenlijk graag een taart met vlinders, maar denk dat die ZEKER weten gespoten moeten worden?

Oh ja, Saskia, jouw koekiemonster, dat gespoten, is dat icing??
thx...
Monique

2

Re: Moet oefenen voor een bruidstaart in september!

Ha Monique,
Vlinders kun je ook met fondant maken hoor, wat tylose erdoor
Of met flowerpaste.
Dan worden ze wel plat, als je ze spuit hebben ze die mooie bolling.

cateren is ook gebakjes maken :)

Bedankt!

Heb ik nog een vraagje,

Heeft iemand een foto van een taart met gespoten vlinders en- of roosjes?
Ik zie namelijk veelal marsepein, ook hier..
mmmm.. moet ik nu dus me bij marsepein houden ??

xx Mo

4 Laatst bewerkt door nnicole1234 (26-03-2007 16:57)

Ja gespoten vlinders zijn meestal veel mooier.
Ik heb zelf van die patch work uitstekers met vlinders en die kun je eventueel ook met fondant in een v-vorm laten drogen en met poederkleurstof beschilderen.

Marsepein is ook redelijk wit te krijgen met witte kleurstof ...maar hoe wit dat weet ik niet (heb het nog nooit gedaan)

De nieuwe fondant uit de webshop blijft redelijk lang zacht en ruikt heerlijk (beter dan die andere) dat zou een goed alternatief voor marsepein kunnen zijn (is maar net wat je lekker vind)

Als je een leuke uitsteker voor een rand hebt dan heb je ook minder zorgen om de afwerking van het bekleden van je taart !
En de roosjes (als die er op moeten) zou ik met fondant doen.

Misschien is het goed om een workshop te doen  maar dat geeft een stukje zekerheid...en verder ff googlen op weddingcake en dan naar afbeeldingen.....kun je je al vast orienteren wat leuk is en wat niet maar ook wat te doen lijkt en wat niet ;)

5 Laatst bewerkt door dutchdecorator (26-03-2007 17:14)

Hoi Mo,

Ja mijn cookie monster is gespoten met amerikaanse botercreme(maar kan volgens mij ook best met webshop botercreme alleen even opletten of het stijf genoegis om mooi te blijven staan anders een beetje suiker erbij.)

Ik zou voor de taart marsefond nemen(half fondant/half marsepein) die kleur is heel mooi en je icing krijg je dan in dezelfde tint door ivoor kleurstof te nemen.

heb je nog vragen mail dan gerust!

ps er is nog iemand die graag een masepein/fondant workshop wil komen volgen dus als je ook wilt kunnen we misschien een datum afspreken voor twee personen.

groet,
saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Oh saskia, dat zou geweldig zijn!
Bedankt ook nicole voor de info.. ik ben nog wel in dubio, heb namelijk marsefond nooit gebruikt..

Saskia, wat leer ik dan in de workshop? Bekleden en boetseren
kan ik dan ter plekke ook spulletjes kopen ? Of zal ik die alvast aanschaffen.?

Is hier in de webshop marsefond te krijgen dan? Omdat ik het nooit heb gezien???

Bedankt he... heb zo'n zin om die taart de MOOISTE bruidstaart van de wereld te maken!! Ze verdient het echt !!

x mo

7

awt goed zeg zo een topic... ik mag de bruidstaart maken voor mn zus..die gaat al in juli trouwen..en ik heb wel ideeen.. maar eigenlijk zo veel dat ik toch weer niet weet wat ik wil... maar ..dat marsefond vind ik wel een goed idee..

dat kan je trouwens niet in de webshop kopen...je moet dat zelf 1 op 1 mengen... dus bijv 1 kilo marsepein en 1 kilo fondant... of 500 gr om 500 gr...net hoeveel je nodig hebt!!

Hallo Mo,

je kunt precies nalezen wat we die dag gaan doen op mijn site onder fondant/marsepein workshop.
Als je al een bepaald idee hebt voor de taart kunnen we de dingen die je wilt gebruiken oefenen.
in iedergeval maken we een kado taartje en rozen.

groet,
saskia

9

saskia, als je iemand nodig hebt om je workshop "vol" te krijgen, dan mag je mij ook benaderen hoor !

Ik ben ook, nog maar een beginner, en kan nog veel leren.....

Erika

10 Laatst bewerkt door dutchdecorator (27-03-2007 13:21)

Hoi Erika,

geef even je email door of mail mij op mijn mail dan kan ik je de datum doorgeven.

leuk dat je mee wilt doen!
je hoeft niet bang te zijn hoor deze workshop is speciaal voor beginners.