1

Onderwerp: Hoe marsepeintaart bewaren

Gisteren heb ik mijn eerste taart gedecoreerd met marsepein (puzzeltaart) en ik ben er best trots op. Errug leuk om te doen zoiets! We hebben al een stuk gegeten en ik begreep dat zo'n taart in principe beter niet in de koelkast bewaard kan worden i.v.m. smeltgevaar. Nu vraag ik me wel af hoe ik de taart aangebroken het beste kan bewaren en hoe lang (er zit alleen een kleine vulling van jam in de taart, was een try-out). Momenteel staat ie op een koude kamer (zo'n 16 graden), maar ik ben bang dat de biscuit nu zal uitdrogen, kan ik em verpakken in huishoudfolie? Moet ie in de koelkast? Wie kan me helpen?

2

Re: Hoe marsepeintaart bewaren

Nee niet in de koelkast dat is te koud. Je kunt het aangesneden gedeelte afdekken met huishoudfolie. En inderdaad de taart gewoon bewaren in een koude kamer in een taartdoos. Als je een vulling hebt die wel in de koelkast zou moeten dan word de taart ook nog wel eens op! koelelementen bewaard. (dus aan de onderkant van de taart) deze moet je natuurlijk wel na een paar uur verwisselen. Zo blijft de binnenkant koel en de buitenkant van de taart gaat niet smelten.

3

Gewoon is plastic folie wikkelen en op de koude kamer laten staan, dan blijft het prima goed hoor.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

4

Hm, ik zet het rustig w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik heb nog maar 2x een taartje gemaakt, dus nog geen echte pro, maar beide keren in de koelkast bewaard. De eerste 3 dagen en geen smeltende marsepijn gehad.
De randjes van het biscuit waren iets minder sappig maar niet noemenswaardig.

De marsepein word wel doffer in de koelkast zag ik bij beide taartjes.

6

ik verpak het in plastic folie en bewaar het in een trommel en die zet ik op een droge donkere ple.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

oke, dames, kwestie van proberen dus eigenlijk :+  Ik heb zekerheidshalve de taart verpakt in plastic folie en dat in een taartdoos op de koelste plek in ons huis gezet. ik heb de taart dinsdag gemaakt en hij smaakte vandaag nog heerlijk. Denken jullie dat ik deze truuk ook kan uithalen als er een vulling van botercreme met banketbakkersroom in zit? Of moet ie dan echt in de koelkast?

8

Es schreef:

oke, dames, kwestie van proberen dus eigenlijk :+  Ik heb zekerheidshalve de taart verpakt in plastic folie en dat in een taartdoos op de koelste plek in ons huis gezet. ik heb de taart dinsdag gemaakt en hij smaakte vandaag nog heerlijk. Denken jullie dat ik deze truuk ook kan uithalen als er een vulling van botercreme met banketbakkersroom in zit? Of moet ie dan echt in de koelkast?

ik zo een taart een week gewoon onder de stolp op het aanrecht laten staan en na een week heb ik het laatste stuk opgesmuld, zelfs zonder folie aan de snijkant en ze smaakte nog heerlijk.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!