26

Re: Bruidstaart

Beautiful Creations schreef:

Hoi annelies, waar heb jij die champagnecreme gekocht als ik vragen mag? Of maak je die zelf?

Groetjes, Sas

zelfgemaakt, ze heeft het recept bij de recepten gezet... ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

Hoi Serena,

Leuk dat je er toch voor wilt gaan om zelf je bruidstaart te maken. Als je toch besluit om de cake bij de bakker te bestellen waarom vraag je dan niet of ze daar een bruidsstandaard hebben die je dan kunt lenen?

Mijn vriendin heeft voor haar bruiloft ook haar eigen bruidstaart gemaakt en die was tot laat nog bezig met de taart. En dan nog fris op je trouwdag verschijnen? Ik denk ook dat je een goede planning moet maken. En vooraf proef draaien lijkt me een goed idee. Houd er alleen rekening mee dat het in augustus ook wel eens warm kan zijn en dat werkt ook door op je fondant.

Succes.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

28

Hoi Serena,

Ik heb in december nog een bruidstaart gemaakt, toen mijn ouders 40 jr getrouwd waren. Vond het een hele uitdaging, zo'n grote taart, maar achteraf is het me allemaal meegevallen.
http://www.mooietaarten.nl/beeldmap/paenma.jpg
Idd zoals ze hiervoor al gezegd hebben... van tevoren goed uitrekenen hoe groot de lagen moeten worden, makkelijke vullingen kiezen die goed tegen warmte kunnen. (ik had gewoon jam en banketbakkersroom extra gepakt. Makkelijk te maken, en altijd lekker!)
Alle onderdelen had ik van tevoren al klaar (bruidspaar, bloemetjes en rozen).
Ik werk liever met marsepein dan met fondant, maar dat is persoonlijk. Met fondant zie je sneller oneffenheden dan met marsepein, en de neutrale kleur van marsepein vond ik voor deze taart wel mooi.
De lagen stonden op een stevig karton, die ik "ingepakt" had met bakbapier. Als steunpilaartjes gebruik ik gewoon sat

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl