1 Laatst bewerkt door manika (02-02-2007 19:16)

Onderwerp: Belangrijke vraag over hoeveel eieren ik nodig heb

Ik maak altijd biswuit deeg voor een ronde vorm van 20 cm :
-100 gram zelf rijzendbakmeel
- 3 eieren
-115 gram basterdsuiker.

Alles gaat perfect en vind de cake is lekker luchtig en gaat goed omhoog.

Nu heb ik een bakvorm van 25 x 25 x 5 cm hoog gekocht via de webshop, toen had ik het dubbele erin gegooid in de vorm van de aantal hierboven genoemde dingen, dit ging ook weer perfect maar nu wil ik toch mijn vierkante cake hoger hebben door meer eieren erin te gooien bv tot 9 eieren maar moet ik dan ook de zelfrijzend bakmeel, suiker verhogen ? Of kan je alleen eieren erbij gooien zonder alles weer te verdubbelen ?

Oh ja ik heb wel gekeken op die site van felicitaartjes.nl maar daar praten ze over bisquitmix ( webshop ) en dat gebruik ik dus niet !!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Belangrijke vraag over hoeveel eieren ik nodig heb

kijk eens bij www.felicitaartjes.nl. (de site van Wietske en Annette) Daar staat bij SCHEMA'S alles wat je moet weten! Heel handig!!!!

3

Hoi Manika

Je moet de hoeveelheid suiker en zelfrijzend bakmeel aanpassen aan de hoeveelheid eieren die je gebruikt.
dus gebruik je 9 eieren dan heb je 300gr zelfrijzend bakmeel nodig en 345gr basterdsuiker.

groetjes Francisca

4

Misschien heb je hier wat aan?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=590

Succes, (voor mijn vorm 20x 20 gebruik ik 5 eieren.) Dit recept is erg lekker en gaat zeer goed bij mij.

5

Jij gebruikt dus wel zelfrijzend bakmeel? Ik dacht dat het altijd met bloem (en eventueel maizena) gemaakt werd. Heeft iemand misschien beide al eens geprobeerd en kan mij het verschil vertellen, dus hoogte, structuur, smaak bijv?

Ik zweer eigenlijk wel bij de mix vd webshop aangezien die een stuk hoger wordt dan degene die ik met het basis recept heb gemaakt. Maar als ik dat niet in huis heb, wil ik natuurlijk wel een goed taartje kunnen bakken.

Groetjes, Tamara
Nieuwsgierig naar mijn taarten? Ze zijn hier te vinden.

6

Hoi

Ik maak het altijd van zelfrijzendbakmeel en zoals hier boven al staat, werkt perfect en is ook en goede hoogte !!!!
Alleen nu wil ik in mijn grote vierkante bakblik meer beslag doen maar dus daarom wilde ik weten hoeveel eieren, ik denk dat ik gewoon alles 3 keer doe behalve suiker want wordt het zo zoet.

Groetjes,

Manika.

P.S ik laat eerst de eieren wel op kamertempratuur komen als ik bv volgende dag taart moet bakken haal ik ze s'avonds al uit de koelkast dat is beter !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl