Onderwerp: nogatine plakken
Goedenavond,
even een korte voorstel van mezelf. ik ben wendy koot, 34 jaar en getrouwd. ben al een paar weken deze site aan het bestuderen. heb pas een nieuwe keuken, met een 110 liter oven en die moet gebruikt worden:-) nu begin ik hem aardig te ontdekken en wil ik meer dan alleen een simpele cake bakken. dus zondag ga ik beginnen aan mijn eerste taartje. oke wel van een cake bodem, maar wel vullen en opspuiten van slagroom en decoreren uiteraard. maar goed, nu mijn vraagje. om de rand van de "taart" wil ik nogatine doen. nu heb ik het ooit ergens gelezen- kan alleen niet meer vinden waar- dat je eensort lijm moet gebruiken. dat smeer je op de buitenkant. nogatine in een bakje en je taartrand erin rollen, zodat de nootjes blijven plakken. maar nu weet ik dus niet meer wat voor soort lijm er gebruikt word. Royal Icing lijkt me niet goed. zat zelf te denken aan poedersuiker verdunt met water, maar blijft dat plakken en wat zijn de verhoudingen. kan iemand mij helpen?
verder vind ik dit een gave site. staat dus al een tijdje in mijn favo's en hoop hem heel veel te gebruiken:-)
liefs wendy